Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svensk diesel
#21
Jag har börjat tanka CirkleK Miles plus i stället för Preem. Men första tanken är inte slut än och jag har kört så mycket varierat, utan husvagn, med husvagn i bara 70, med vagn i 85 osv, så jag vet inte alls om den dragit mer eller mindre. Lite spontant känns det tyvärr som att den dragit anings mer på Miles Plus än Preem... Miles Plus är lite dyrare än både deras Miles och Preems diesel.
Fick idag veta att jag kan tanka CirkleK här i Ljusne på en autstation för timmerbilar mm på industriområdet. En polare som mekar lastbilar menade att den soppan var helt fri från rme... O det är bara att använda vanliga kortet.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Månsson, Sokrates
Svara
#22
Upplever du också att motorn får en mjukare gång med Miles plus?
Jag kör enbart på den hemma. Tänkte prova den vanliga igen när jag kommer hem plus en skvätt av den tillsatsen Sokrates kör. Synd att man måste prova så mycket olika och inte bara kan tanka diesel rakt av som utomlands...

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Månsson
Svara
#23
(2019-07-30, 08:07)LMC400 Skrev: Tänkte prova den vanliga igen när jag kommer hem plus en skvätt av den tillsatsen Sokrates kör. Synd att man måste prova så mycket olika och inte bara kan tanka diesel rakt av som utomlands...

Jag häller i en skvätt Red Line RL-2 även när jag tankar utomlands. Red Line uppger att tillsatsen bl.a. bidrar till förbättrad smörjning av dieselpumpen och spridarna, samt att den "tar bort vatten". Jag antar att tillsatsen snarare förhindrar att vatten fälls ut ur bränslet. Hursomhelst, när man dränerar bränslefiltret på vatten kommer det inte ut något vatten. Red Line RL-2 är främst avsedd för bussar och lastbilar, men kan även användas till personbilar. I Red Lines sortiment finns även Red Line 85 Plus som främst är avsedd för personbilar och som har motsvarande egenskaper och som även ökar cetantalet. Jag har även provat 85 Plus, men upplevde inte någon skillnad med "cetanboostern gentemot utan "cetanbooster som är fallet för RL-2. Eftersom RL-2 är mycket mer dryg kör jag med den varvid kostnaden per mil blir betydlig lägre. En flaska RL-2 räcker till 800-1.100 liter, så merkostnaden per liter blir ca 20 öre. Jag ser ingen anledning till att tanka de dyrare dieselvarianterna som har extra tillsatser, när jag tillsätter min egen tillsats. Därför tankar jag den billigaste dieseln.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400, Månsson
Svara
#24
Jag häller också i en tillsats som jag nyss köpt, svensk konstruktion, vad den nu heter.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 4 Gäst(er)