Trådar: 577
:
: 3.318
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
20
Passar på att lägga in den YouTube video om "SmartVent" som är infogad längst ner i artikeln.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:2 användare säger Thank You to Sokrates for this post
• BoUte, yngrot
Trådar: 6
:
: 1.582
Betygsättning:
0
Men kvalitén på Kabe verkar ju vara lite sådär var ju en av många som hade uppåt 30 fel på helt nya vagnar. På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. Med tanke på vad Kabe kostar så skall det ju vara typ 0 fel ..
Följande 3 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:3 användare säger Thank You to yngrot for this post
• JOCKE.F, LMC400, Sokrates
Trådar: 6
:
: 73
Ansluten: 2017 Sep
Betygsättning:
1
(2019-01-15, 12:01)Sokrates Skrev: Passar på att lägga in den YouTube video om "SmartVent" som är infogad längst ner i artikeln.
Ja det verkar ju smart, om det är beräknat så isoleringen i vagnen matchar detta.
Om man ändå har markant mer värmeförlust genom isolering och fönster än via ventilationsluft utan värmeåtervinning så har det ju kanske inte så stor betydelse energimässigt.
Samt det måste ju vara fläktstyrt och därmed dra en del ström.
Jag upplever att husvagnar blir mindre och mindre anpassade för fricamping där man ska klara sig på ström från solpaneler även när det inte är högsommar, typ vår, höst och eventuellt vinter.
Så känns inte riktigt som en stor del av husvagnsutvecklingen stödjer mina önskemål kring husvagn.
Men finns ju en del tuffa moderna glasfiberhusvagnar, som typ
Barefoot Caravan .
Liten husvagn = Stora upplevelser längs vägen!
Följande 2 användare säger tack till dig BoUte för detta inlägg:2 användare säger Thank You to BoUte for this post
• Hagbard, LMC400
Trådar: 120
:
: 986
Betygsättning:
13
Ja BoUte vist är det kul med innovationer och jag håller med om att den tekniska utvecklingen mer och mer går åt ett håll där det krävs både mycket energi samt mycket nytt kunnande. Dagens ungdom kan ju inte den äldre kunskapen så den är nog mer anpassad för de nya kundgenerationerna.
Men i första hand så är ju Smartvent ett tillval och då till den största vagnen av Kabe Imperial. Den är nog mest för sådana som ligger Standby och inte kör så mycket. Helst då där det finns tillgång till ström och helst 16Ah. Men solceller blir ju standard då om man väljer till Smartvent.
Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Hagbard for this post
• BoUte