Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vintervagn, konstruerad för vinterbruk
#10
Ja det känns som om de får upp värmen snabbt samt jobbar väldigt bränsle- och strömsnålt. En 2 kw värmare tror jag hade gjort jobbet i den typen av vagn som BoUte har. Förbrukningen ska ligga på 0,11 - 0,24 liter per timme enligt manualen. I verkligheten drar den i det nedre spannet. Har en känsla av att den medföljande 10-liters tanken varar ett bra tag.
När det gäller strömförbrukningen så är den högst vid uppstart när glödstiftet värmer samt när man stänger av den. Då går glödstiftet igen, förmodligen för att bränna bort sot. Under själva driften är det bara en liten fläkt samt en liten dieselpump som går. Totalt sett är är glödstiftet inkopplat ganska kort tid. Strömförbrukningen är nog lägre än för Truman med fläkt.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • BoUte, Hagbard, Sokrates
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Vintervagn, konstruerad för vinterbruk - av LMC400 - 2019-01-21, 19:01

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)