Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vintervagn, konstruerad för vinterbruk
#9
Den typ av värmare fast lite större kapacitet monterade jag in i en båt med diesel som bränsle och den fungerade kanon. Gick snabbt att värma upp båda ruffarna fram och bak.

En bensinare monterade jag in i en bil under baksättet och den fungerade kanon även där, gick snabbare med bensinaren att värma upp kupén än med kupévärmaren så den tog jag bort.

Dagen lättdieslar är alla utrustade med en liten värmare för att få upp temperaturen både i motorn och i kupén. Risken är annars att de går för kalla och inte ger rätta avgasvärden.

Så en typ Eberspäscher är att rekommendera för din vagn om du vill ha varmt.  Den lilla Airtronic D2 drar ca 8 till 12 Watt .
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Vintervagn, konstruerad för vinterbruk - av Hagbard - 2019-01-21, 16:01

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)