Trådar: 577
:
: 3.313
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
20
Trevligt att se en tältvagn på forumet. Vad har den för tjänstevikt, respektive totalvikt?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Trådar: 1
:
: 1
Ansluten: 2017 Sep
Betygsättning:
0
Tjänstevikt 250kg och totalvikt 400kg
Vi har åkt med husvagn från 1993 till för ett par år sedan. Vi kände oss färdiga med camping men behöver något att övernatta i på bilträffar. Fick tag i den här som stått avställd sen förra årtusendet. En 80a uttagen 83. Smidig som [censurerat ord] och tar knappt nån plats.
Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Följande 3 användare säger tack till dig Krille för detta inlägg:3 användare säger Thank You to Krille for this post
• LMC400, Månsson, Sokrates
Trådar: 0
:
: 0
Ansluten: 2018 Mar
Betygsättning:
0
Skall jag uppfatta det så att du köpte denna tältvagn utomlands?
Eller har du byggt den själv ?
KalleL
Trådar: 39
:
: 2.484
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
Härlig nostalgi att se bilderna på combicampen.
Mina föräldrar och morföräldrar köpte en sån tillsammans. Den hade ett beiget tyg men i övrigt likadan. Den som ville fick låna den. När jag tog körkort för ca 27 år sedan for vi runt mycket med den. Det blev bl a en tur till Norge. Det var rejält kliv upp från tältlivet i och med att det gick att få med en hel del grejer som möbler och värmefläktar osv. Att den hängde bakom bilen kändes knappt trots ganska motorsvag bil. De finns fortfarande liknande vagnar att köpa som nya. Om de är prisvärda idag kan man diskutera.
Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to LMC400 for this post
• Sokrates