Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfarenheter av Kia Ceed plugin-hybrid som dragbil?
Hej!

Funderar på att köpa en Kia Ceed plugin-hybrid med dragkrok, men blir inte klok på om den orkar dra vår husvagn (som är relativt liten, totalvikt 1250 kg). Bilen kan dra 1300 kg enligt tillverkaren, men frågan är hur det funkar i praktiken, i uppförsbackar, omkörningar osv. Jag har förstått att bilen är rätt klen när batteriet är urladdat, och det kan man nog råka ut för på längre körningar.

Vore guld värt om någon har erfarenheter att dela med sig av, både positiva och negativa!
Svara
Bra fråga... Min erfarenhet från just den bilmodellen är noll, men jag har dragit vagn med motorsvaga bilar av andra fabrikat och modeller. Roligt är det inte, men det går.
Jag skulle nog säga så här:
Kommer du att dra vagn ofta?
Kommer du att dra längre sträckor?
Kommer du att åka branta vägar, typ fjällen eller alperna?
Om svaret på dessa frågor är ja, så skulle i alla fall jag kolla på andra alternativ.
Idrekille bosatt i Falun sedan 88
Drar en Cabby 620 f2c -10 efter en BMW 520xd -16
https://resor.familjenberndtsson.se/blogg/
Svara

Växla forum:

Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)