Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4-hjuldrift v.s. 2-hjulsdrift
#3
Fast de invändningarna du har stämmer inte. Efter 36000 mil har jag fortfarande inte reparerat någonting som har med fyrhjulsdriften att göra. Bara normal service (oljebyte i kopplingen). Inte behöver den ha nya däck heller, bara för att ett ger upp. Det var länge sedan det var så. Nu känner den av ev. skillnader när man börjar köra, så den lär sig vad som är normalt. Inkoppling av bakhjulsdriften på grund av slirning sker bara när det avviker från det som är detekterat som normalt.
Däremot är bilarna nu proaktiva också. Min är alltid fyrhjulsdriven vid varje start, för att minska risken för att det ska börja slira. Något som snarare minskar driftkostnaderna än ökar dem.

Men vi har slirat utanför vad den här tråden egentligen ska handla om. Kanske bättre att flytta det här till en dragbilstråd istället.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Veckans bild 2022 - av Ljusne-Håkan - 2022-04-10, 00:04
RE: Veckans bild 2022 - av apersson850 - 2022-04-10, 10:04

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)