Trådar: 1
:
: 6
Ansluten: 2022 May
Betygsättning:
0
Byte av kylskåp. Våran har pajat så jag får inte ut den gamla. Finns det folk här som kan ge lite instruktioner och tips hur jag ska gå tillväga?
Sen naturligtvis skaffa en ny...... köpa en helt ny eller begagnat....det är frågan.!!!
Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
Har du åtminstone en vagn där dörren är tillräckligt bred för att kylen ska komma in och ut?
:
Betygsättning:
0
2022-09-09, 11:09
(Detta inlägg var senast redigerat: 2022-09-09, 11:09 av apersson850.)
Jag vet inte hur det är med din vagn, men jag har förstått att åtminstone en del moderna vagnar, där kylskåpen är större än i min (jag har ett sånt där någorlunda traditionellt, som får plats i ett skåp under diskbänken), de byggs så att väggarna inte sätts förrän kylskåpet är på plats. Av den enkla anledningen att det inte går att bära in genom dörröppningen.
Jag är inte säker på att det går i min heller, för jag har en sån där myggnätskassett i dörrhålet. Men den skulle jag ju kunna demontera, om jag vill springa in och ut med kylskåp i vagnen. Värre att behöva såga upp dörröppningen...
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• LMC400
:
Betygsättning:
0
Jag har ingen aning om hur det ser ut i just din vagn. Men i alla vagnar jag har haft anledning att bråka med kylskåpet i verkar det vara en genomgående princip som gäller.
Alla skruvar som måste lossas sitter bakom en panel som först måste tas bort. Skruvarna till den andra panelen sitter bakom den första...