Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2022
#11
(2022-01-31, 12:01)apersson850 Skrev: Jo, jag funderade på om jag skulle lägga in en ny bild redan på söndagskvällen, men någon måtta får det vara!

Nu återvänder jag till campinglivet, eller åtminstone till logistiken runt campinglivet. Vid O-Ringens 5-dagarsorientering är det ju många som campar. Ungefär 4000 campinghushåll brukar det vara, och i de flesta vagnar/tält bor mer än en person. Camparna bor på centralorten, men de olika etapperna går i regel på annan plats. Sen 1979 har 5-dagars oftast använt sig av bussar för att flytta deltagarna mellan campingen och tävlingsplatsen. Med en camping med 4000 platser bor förstås inte alla precis intill busshållplatsen. Om ens någon, för en sådan busshållplats, som ska klara att flytta ut ungefär 30000 människor på några timmar på morgonen, och sen ta emot dem igen senare på dagen, blir förstås rätt stor.
Därför finns även ett transportbehov mellan camping och busshållplats.

På bilden har vi hamnat drygt 15 år tillbaka i tiden, nämligen 2005, vid 5-dagars i Skillingaryd i Småland. En och annan cyklade från campingen till busshållplatsen...
Mycket möjligt att även min cykel står där bland alla andra.
Svara
#12
Det gällde att ha bra minne om man skulle hitta den igen.
Svara
#13
(2022-02-03, 11:02)apersson850 Skrev: Det gällde att ha bra minne om man skulle hitta den igen.

Ja man får ha ett bra riktmärke i naturen för när man kom tillbaka efter tävlingen var det ju ofta 2-3 gånger så många cyklar som när man lämnade den
Svara
#14
När jag brukar komma tillbaka är det ganska tomt...
Svara
#15
Hade planerat en annan bild för den här veckan, men då säsongen började igår, får det bli en sådan här bild istället. Visst ser det väl mysigt ut? Då hade ändå inte det riktiga ovädret brutit löst när bilden togs. Det kom fem minuter senare, med blåst, regn, hagel (!) och snö. I sju minuter, ungefär. Sen klarnade det upp och blev ungefär som om naturen ville säga "Jag bara skojade".

   
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#16
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V5, med bidraget "Cykelparkering".

P.S. Denna gång blev min dygnsrytm avslöjad igen Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#17
Så länge jobbet drar upp mig på morgonen kommer jag igång på måndagarna i alla fall.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#18
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V6, med bidraget "Grodman på paddelbräda".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#19
Tackar!

Nu återvänder jag till campingsvängen igen. Här har camparen "satt tofflorna", men inte så kapitalt som man ibland menar med uttrycket. Bilden är tagen vid midsommarfirandet 2021. Det ska väl till rejäla kalenderbitare för att reda ut vad det är för vagn, antar jag? Fast fabrikatet fixar ni nog, eller?

   
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#20
Det bör vara Polar med tanke på blå färgen
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)