2020-05-02, 12:05
Kylen fungerar utmärkt på 230 v. 12 v har jag inte testat då vi använder gasol under färd och 230 v där det finns.
Problemet kommer vid byte av gasolflaska. Inte det vanliga att det är luft i ledningen utan att kylen tvärvägrar att gå på gasol även efter att ledningen är fylld. Den poffar till när lågan tänds, sen dör den.
Efter timmar av grävande på nätet konstaterar jag att fler har råkat ut för detta fenomen. Lösningen är helt enkelt att vrida knappen för 230v/12v/gasol till 0 och vänta en stund. Kylen får tydligen hjärnsläpp när gasolen tar slut.
Nu är allt frid och fröjd och allt tickar på, på ett fullt tillfredsställande sätt.
Det problem som kvarstår är att jag inte kan se på indikeringen på kylen att skåpet tänt. Trots att lågan brinner enligt konstens alla regler visar den inget utslag.
Någon som vet var man ska börja undersöka detta?
Bifogar bild när kylen går för fullt på gasol.
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Problemet kommer vid byte av gasolflaska. Inte det vanliga att det är luft i ledningen utan att kylen tvärvägrar att gå på gasol även efter att ledningen är fylld. Den poffar till när lågan tänds, sen dör den.
Efter timmar av grävande på nätet konstaterar jag att fler har råkat ut för detta fenomen. Lösningen är helt enkelt att vrida knappen för 230v/12v/gasol till 0 och vänta en stund. Kylen får tydligen hjärnsläpp när gasolen tar slut.
Nu är allt frid och fröjd och allt tickar på, på ett fullt tillfredsställande sätt.
Det problem som kvarstår är att jag inte kan se på indikeringen på kylen att skåpet tänt. Trots att lågan brinner enligt konstens alla regler visar den inget utslag.
Någon som vet var man ska börja undersöka detta?
Bifogar bild när kylen går för fullt på gasol.
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk