Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Länkning till externa webbplatser
#1
Länkning till andra webbsidor utgör i mångt och mycket webbens DNA. Genom länkning underlättar man för andra att hitta rätt på enklast möjliga sätt.

På vissa platser i cyberrymden har det smugits in idéer om att länkning inte är önskvärd, förmodligen i syfte att försöka "äga" besökarna. Detta strider mot webbens grundläggande idé och uppbyggnad. I cyberrymden gäller logiken att dessto mer man delar med sig dessto mer får man tillbaka.

På detta forum värdesätts att man länkar till externa resurser. De enda begränsningar är länkning till material som strider mot forumets enkla regler. Vidare önskar jag att länkning till webbsidor där man erhåller "kick-back" enbart görs när ersättningen landar hos den som betalar för driften av forumet, vilket förnärvarande är jag Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • BoUte, Hagbard
Svara
#2
Vad menas med Kick Back egentligen?  Huh
Svara
#3
(2019-01-28, 13:01)Hagbard Skrev: Vad menas med Kick Back egentligen?  Huh

Att man erhåller ersättning för dem som genomför köp efter att ha "klickat" på en viss länk.

Ett exempel är att jag erhåller 10 kr i sänkt månadskostnad för mitt mobiltelefonabonemang hos Vimla för dem som jag via en tipslänk hänvisar till Vimla och som tecknar ett abonemang hos dem. I detta fall erhåller båda parter 10 kr rabbat/månad, så länge som båda betalar månadsavgiften.

Vet du någon som skulle vilja ha Vimla? Skicka ett tips och bjud in. Ni får båda 10 kr i rabatt varje månad om din kompis går med.
(vimla.se/mitt-vimla/tipsning)

Exempel på min tipslänk till Vimla: vimla.se/?201807060024231517
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
#4
Funkar det på webbsidor också?
Svara
#5
(2019-01-28, 18:01)Hagbard Skrev: Funkar det på webbsidor också?

Nu måste jag medge att jag inte förstår vad du avser.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#6
(2019-01-22, 13:01)Sokrates Skrev: Vidare önskar jag att länkning till webbsidor där man erhåller "kick-back" enbart görs när ersättningen landar hos den som betalar för driften av forumet, vilket förnärvarande är jag Smile

Förstod jag fel här?
Svara
#7
(2019-01-29, 11:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-22, 13:01)Sokrates Skrev: Vidare önskar jag att länkning till webbsidor där man erhåller "kick-back" enbart görs när ersättningen landar hos den som betalar för driften av forumet, vilket förnärvarande är jag Smile

Förstod jag fel här?

Är det ordet webbsidor som krånglar till det?

En webbplats utgörs av en eller flera webbsidor. Varje webbsida har sin egen unika URL-adress. Länkning sker till en specifik URL-adress, d.v.s. till en specifik webbsida.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#8
(2019-01-29, 11:01)Sokrates Skrev:
(2019-01-29, 11:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-22, 13:01)Sokrates Skrev: Vidare önskar jag att länkning till webbsidor där man erhåller "kick-back" enbart görs när ersättningen landar hos den som betalar för driften av forumet, vilket förnärvarande är jag Smile

Förstod jag fel här?

Är det ordet webbsidor som krånglar till det?

En webbplats utgörs av en eller flera webbsidor. Varje webbsida har sin egen unika URL-adress. Länkning sker till en specifik URL-adress, d.v.s. till en specifik webbsida.

Ja, hur funkar det?

Om man t ex är här inne och länkar till en webb sida från detta forum genererar då det någon intäkt?
Svara
#9
(2019-01-29, 15:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-29, 11:01)Sokrates Skrev: Är det ordet webbsidor som krånglar till det?

En webbplats utgörs av en eller flera webbsidor. Varje webbsida har sin egen unika URL-adress. Länkning sker till en specifik URL-adress, d.v.s. till en specifik webbsida.

Ja, hur funkar det?

Om man t ex är här inne och länkar till en webb sida från detta forum genererar då det någon intäkt?

Nu blev det snurrigt igen. Menar du om lägger in en länk i ett inlägg här på forumet till en annan webbplats, eller menar du om man på en annan webbplats länkar till en tråd här på forumet?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#10
(2019-01-29, 16:01)Sokrates Skrev:
(2019-01-29, 15:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-29, 11:01)Sokrates Skrev: Är det ordet webbsidor som krånglar till det?

En webbplats utgörs av en eller flera webbsidor. Varje webbsida har sin egen unika URL-adress. Länkning sker till en specifik URL-adress, d.v.s. till en specifik webbsida.

Ja, hur funkar det?

Om man t ex är här inne och länkar till en webb sida från detta forum genererar då det någon intäkt?

Nu blev det snurrigt igen. Menar du om lägger in en länk i ett inlägg här på forumet till en annan webbplats, eller menar du om man på en annan webbplats länkar till en tråd här på forumet?

Från här till annat...
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)