Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gasolen slår inte av
Hej,
Vi har en gammal Polar 620 -95 och allt har funkat fint, men helt plötsligt slig inte gasolen av utan hade 39 grader i vagnen… har försökt hitta problemet men har inte sett någon annan som haft samma, någon som vet? Tack! 
// Monica
Svara
Du menar alltså gasolpannan som inte stänger av? Vad är det för panna i den? Primus?
Svara
(2025-07-21, 09:07)apersson850 Skrev: Du menar alltså gasolpannan som inte stänger av? Vad är det för panna i den? Primus?

Precis och Primus. Det bara värmer och värmer…
Svara
Termostaten är första saken jag skulle kontrollera.
Svara
(2025-07-23, 08:07)apersson850 Skrev: Termostaten är första saken jag skulle kontrollera.

Mycket troligt, och jag har letat i manualer överallt: vart finns den?!? 
Om de ändå kunde Salma allt på ett ställe… 🙄
Svara
Det vanligaste när pannan går är att knappen (på panelen) för varmvatten är intryckt (den med en kran ovanför) då värmer pannan tills den kommer upp i runt 85 grader innan termostaten på varmvattenberedaren under främre högra sättet bryter.

Är sedan inte shunten under högra framsätet stängd (spaken rakt ner) så lär det bli väldigt varmt i vagnen.

Förutsättningen är då att det är original så ingen har gjort något hemmabygge för då vet nog ingen hur det fungerar.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
(2025-07-23, 10:07)Monica Skrev: Mycket troligt, och jag har letat i manualer överallt: vart finns den?!? 
Jag tror nog snarare att den sitter stilla på ett och samma ställe i vagnen.
Jag har bara haft en husvagn med Primus panna. I den vagnen såg termostaten ut så här.

Svara

Växla forum:

Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)