Hej,
Vi har en gammal Polar 620 -95 och allt har funkat fint, men helt plötsligt slig inte gasolen av utan hade 39 grader i vagnen… har försökt hitta problemet men har inte sett någon annan som haft samma, någon som vet? Tack!
// Monica
Du menar alltså gasolpannan som inte stänger av? Vad är det för panna i den? Primus?
(2025-07-21, 09:07)apersson850 Skrev: [ -> ]Du menar alltså gasolpannan som inte stänger av? Vad är det för panna i den? Primus?
Precis och Primus. Det bara värmer och värmer…
Termostaten är första saken jag skulle kontrollera.
(2025-07-23, 08:07)apersson850 Skrev: [ -> ]Termostaten är första saken jag skulle kontrollera.
Mycket troligt, och jag har letat i manualer överallt: vart finns den?!?
Om de ändå kunde Salma allt på ett ställe… 🙄😂
Det vanligaste när pannan går är att knappen (på panelen) för varmvatten är intryckt (den med en kran ovanför) då värmer pannan tills den kommer upp i runt 85 grader innan termostaten på varmvattenberedaren under främre högra sättet bryter.
Är sedan inte shunten under högra framsätet stängd (spaken rakt ner) så lär det bli väldigt varmt i vagnen.
Förutsättningen är då att det är original så ingen har gjort något hemmabygge för då vet nog ingen hur det fungerar.
(2025-07-23, 10:07)Monica Skrev: [ -> ]Mycket troligt, och jag har letat i manualer överallt: vart finns den?!?
Jag tror nog snarare att den sitter stilla på ett och samma ställe i vagnen.
Jag har bara haft en husvagn med Primus panna. I den vagnen såg termostaten ut så här.
[
attachment=950]