2022-11-21, 19:11
Skatten på exempelvis en XC70 D5 från 2010 är högre än för min XC70 D5 från 2012. Vilket beror på att de fått ner CO2-utsläppen en bit mellan de modellerna.
Ja, Polestar 2 får bara dra 1500 kg, så den duger inte till någon av dagens mellanklassvagnar, som ofta kräver dragvikt på upp mot 1800 kg.
En kollega till mig har just hämtat ut en ny Polestar 2. Vi har tänkt kolla hur mycket dess förbrukning blir om vi drar min husvagn med den. Dragvikten på bilen råkar stämma med tjänstevikten på husvagnen, så vi kan i alla fall hävda att det borde vara OK, när vagnen inte är packad för att användas...
Nu är det snö här, så det får vänta lite. Måste kolla om mina skärmspeglar passar en Polestar 2 också.
Laddhybridförsäljningen minskar, i takt med att elbilarna blir bättre. Men också dyra(re). XC70 har varit rätt dyr som begagnad, och dessutom försvunnit kvickt som attan när några funnits till försäljning. Jag ramlade över vår XC70 D4 av en slump i en bilhall 2018. Bara att slå till innan den försvann. Nu finns det knappt några att hitta.
Ja, Polestar 2 får bara dra 1500 kg, så den duger inte till någon av dagens mellanklassvagnar, som ofta kräver dragvikt på upp mot 1800 kg.
En kollega till mig har just hämtat ut en ny Polestar 2. Vi har tänkt kolla hur mycket dess förbrukning blir om vi drar min husvagn med den. Dragvikten på bilen råkar stämma med tjänstevikten på husvagnen, så vi kan i alla fall hävda att det borde vara OK, när vagnen inte är packad för att användas...
Nu är det snö här, så det får vänta lite. Måste kolla om mina skärmspeglar passar en Polestar 2 också.
Laddhybridförsäljningen minskar, i takt med att elbilarna blir bättre. Men också dyra(re). XC70 har varit rätt dyr som begagnad, och dessutom försvunnit kvickt som attan när några funnits till försäljning. Jag ramlade över vår XC70 D4 av en slump i en bilhall 2018. Bara att slå till innan den försvann. Nu finns det knappt några att hitta.