2021-07-17, 11:07
Den förra bilen jag köpte ny blev lite udda, såtillvida att den gick till skroten med en ägare efter 18 år och 50000 mil. Då bestämde sig motorn för att övergå från att vara fem- till fyrcylindrig. Eller ja, den femte snurrade fortfarande runt med de andra, men den släppte ner kompressionen i vevhuset, så bilen rostskyddade sig själv i motorrummet med motorolja.
Ska bli intressant att se hur länge den här vill fungera. Så länge den fungerar som den gjorde när den var ny, vilket den fortfarande gör, så får den hänga med. Hos Volvo finns inget idag som får mig att vilja byta för bytandets skull, i alla fall. Det är nog bara XC90 som kan matcha bagageutrymmet i min XC70 idag. Med baksätet uppfällt.
Att det sen kan bli något haveri, som det som hände nyss, det får man ta. Priset för att inte behöva slanta upp 6000 kronor sådär lite oplanerat, utan kunna åka in och peka och säga "Garanti!", det är ju snarare 600000.
Ska bli intressant att se hur länge den här vill fungera. Så länge den fungerar som den gjorde när den var ny, vilket den fortfarande gör, så får den hänga med. Hos Volvo finns inget idag som får mig att vilja byta för bytandets skull, i alla fall. Det är nog bara XC90 som kan matcha bagageutrymmet i min XC70 idag. Med baksätet uppfällt.
Att det sen kan bli något haveri, som det som hände nyss, det får man ta. Priset för att inte behöva slanta upp 6000 kronor sådär lite oplanerat, utan kunna åka in och peka och säga "Garanti!", det är ju snarare 600000.