Nu har jag satt dit en 3-läges dubbelströmbrytare till 12v-värmemattan och 12v-värmfläkten, så jag kan välja om spänningsmatning från bilen, när bilgeneratorn levererar ström, skall driva 12v-värmmattan/fläkten under färd, eller om man skall ha dubbel strömförsörjing till batteriet i syfte att minimera spänningsfallet mellan bilen och husvagnen.
När man är uppkopplad med 230v strömförsörjs 12v-värmemattan och 12v-värmefläkten av en 230vAC till 12vDC omvandlare.
Såväl 12v-värmemattan som 12v-värmefäkten är kopplade över en termostat och jag har även satt dit en separat strömbrytare som bryter strömen till värmefläkten.
Det är enkelt att få till golvvärme med en värmematta. Anledningen till att jag valde en 12v-värmematta är att den då kan vara på när man kör varvid det blir varmt och skönt på golvet när man kliver in i vagnen.
När man är uppkopplad med 230v strömförsörjs 12v-värmemattan och 12v-värmefläkten av en 230vAC till 12vDC omvandlare.
Såväl 12v-värmemattan som 12v-värmefäkten är kopplade över en termostat och jag har även satt dit en separat strömbrytare som bryter strömen till värmefläkten.
Det är enkelt att få till golvvärme med en värmematta. Anledningen till att jag valde en 12v-värmematta är att den då kan vara på när man kör varvid det blir varmt och skönt på golvet när man kliver in i vagnen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”