Nu har jag satt dit en 3-läges dubbelströmbrytare till 12v-värmemattan och 12v-värmfläkten, så jag kan välja om spänningsmatning från bilen, när bilgeneratorn levererar ström, skall driva 12v-värmmattan/fläkten under färd, eller om man skall ha dubbel strömförsörjing till batteriet i syfte att minimera spänningsfallet mellan bilen och husvagnen.
![[Bild: PhcolqYl.jpg]](http://i.imgur.com/PhcolqYl.jpg)
![[Bild: Sp12yBNl.jpg]](http://i.imgur.com/Sp12yBNl.jpg)
När man är uppkopplad med 230v strömförsörjs 12v-värmemattan och 12v-värmefläkten av en 230vAC till 12vDC omvandlare.
![[Bild: Hjm17Z8l.jpg]](http://i.imgur.com/Hjm17Z8l.jpg)
Såväl 12v-värmemattan som 12v-värmefäkten är kopplade över en termostat och jag har även satt dit en separat strömbrytare som bryter strömen till värmefläkten.
![[Bild: 0dQM2lZl.jpg]](http://i.imgur.com/0dQM2lZl.jpg)
Det är enkelt att få till golvvärme med en värmematta. Anledningen till att jag valde en 12v-värmematta är att den då kan vara på när man kör varvid det blir varmt och skönt på golvet när man kliver in i vagnen.
![[Bild: PhcolqYl.jpg]](http://i.imgur.com/PhcolqYl.jpg)
![[Bild: Sp12yBNl.jpg]](http://i.imgur.com/Sp12yBNl.jpg)
När man är uppkopplad med 230v strömförsörjs 12v-värmemattan och 12v-värmefläkten av en 230vAC till 12vDC omvandlare.
![[Bild: Hjm17Z8l.jpg]](http://i.imgur.com/Hjm17Z8l.jpg)
Såväl 12v-värmemattan som 12v-värmefäkten är kopplade över en termostat och jag har även satt dit en separat strömbrytare som bryter strömen till värmefläkten.
![[Bild: 0dQM2lZl.jpg]](http://i.imgur.com/0dQM2lZl.jpg)
Det är enkelt att få till golvvärme med en värmematta. Anledningen till att jag valde en 12v-värmematta är att den då kan vara på när man kör varvid det blir varmt och skönt på golvet när man kliver in i vagnen.
![[Bild: u8uMzXJl.jpg]](http://i.imgur.com/u8uMzXJl.jpg)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”