(2020-01-19, 20:01)LMC400 Skrev:(2020-01-19, 20:01)Hagbard Skrev:
Det känns lite som om den inte får fram nog av bränsle i starten.
Då kanske det trots allt är KCR-boxen som lurar tryckregulatorns värden.
Fortfarande fundersam varför det bara händer när jag dragit husvagnen. Den har gått som en klocka sen semestern.
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Ja, grundprincipen på dieselmotorn och bensinmotorn är ju snarlika, vanliga fyrtaktare.
Och tittar man på hur det fungerade i begynnelsen så var det centrifugalvikter i fördelaren som ställde om tändläget och förgasaren som då såg till att öka bränslet vid ökade krafter (med högerfoten). Måste ju tillägga att detta gäller bensinmotorer.
I moderna motorer så sker ju allt elektroniskt med knackgivare och en massa sensorer.
Kanske din KCR-box inte klarar större krafter än vad som är programerat (inställda) i boxen?
För den totala vikten blir ju mycket högre än den vanliga och skall boxen fungera hela vägen så bör den kunna ställa om även där när det måste till mer effekt för att klara gaspådraget (fundering) och det låter lite underligt då att den inte drar så väldans mycket mer när det är nästan dubbla vikten.