2017-09-28, 20:09
(2017-09-28, 20:09)Sokrates Skrev:Det kanske närmar sig att byta både bil o husvagn för mig. Då kanske det ör dumt att kosta på fasta installationer. Kanske kan man ta ut strömmen genom bakluckan om man sätter skavskydd där. Då kan jag koppla med laddhandskar o lätt flytta med allt till nästa ekipage.(2017-09-28, 20:09)Ljusne-Håkan Skrev: På min V70 D sitter batteriet längst bak i bilen och dit bak är det nog ganska grova sladdar. Borde ha ett relä där som slår igång matningen bakåt så fort generatorn snurrar.
I campingbilen har jag ett relä som styrs av generatorns d+, vilket i sin tur bl.a. styr ett annat relä som reglerar ström till/från på stift #10 (tänding påslagen) i 13-polskontakten. d+ reläet styr även ett skiljerelä i bilen som sitter mellan startbatteriet och bilens bodelsbatteri. Anledningen till att det finns även ett bodelsbatteri i bilen är att innan vi hade husvagnen hade vi kompressorkylboxen i bilen.
Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.