Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tältbeslag till Hobby 2011-2013
#1
Äger en Hobby 560 Prestige 2011. Har stora problem med att tältets takpinnar som fästes under kederlisten upptill på vagnen gör att plastlisten på vagnen går sönder när det blir hård blåst.
Har inte hittat någon lösning på detta förrän nu.
Tältet är Isabella Commondore Concept.  Deras tältfäste funkar inte  så bra.
Dorema har därför tagit fram ett fäste som heter Qvicklook. En modell passar till årsmodell 2009-2013.
Tyvärr har jag innan denna upptäckt fått byta övre plastlisten . Den var inte direkt billig.Sad
Svara
#2
(2018-10-18, 13:10)säsongscamparen Skrev: Äger en Hobby 560 Prestige 2011. Har stora problem med att tältets takpinnar som fästes under kederlisten upptill på vagnen gör att plastlisten på vagnen går sönder när det blir hård blåst.
Har inte hittat någon lösning på detta förrän nu.
Tältet är Isabella Commondore Concept.  Deras tältfäste funkar inte  så bra.
Dorema har därför tagit fram ett fäste som heter Qvicklook. En modell passar till årsmodell 2009-2013.
Tyvärr har jag innan denna upptäckt fått byta övre plastlisten . Den var inte direkt billig.Sad

Det är väl liknande dom har på biltema. https://www.biltema.se/fritid/husvagn-oc...2000032665
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#3
(2018-10-18, 21:10)JOCKE.F Skrev:
(2018-10-18, 13:10)säsongscamparen Skrev: Äger en Hobby 560 Prestige 2011. Har stora problem med att tältets takpinnar som fästes under kederlisten upptill på vagnen gör att plastlisten på vagnen går sönder när det blir hård blåst.
Har inte hittat någon lösning på detta förrän nu.
Tältet är Isabella Commondore Concept.  Deras tältfäste funkar inte  så bra.
Dorema har därför tagit fram ett fäste som heter Qvicklook. En modell passar till årsmodell 2009-2013.
Tyvärr har jag innan denna upptäckt fått byta övre plastlisten . Den var inte direkt billig.Sad

Det är väl liknande dom har på biltema. https://www.biltema.se/fritid/husvagn-oc...2000032665
Nä de funkar inte. Problemet jag har är att  beslaget inte får trycka mot plastlisten upptill på vagnen.
De jag hittat är special för Hobby 2009-2013. Görs av Dorema
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)