Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kopplingsschema
#1
Photo 
Hej 

Problemet är löst tack

Med vänlig hälsning,
Harald
Svara
#2
Här är en bild på både 7- och 13-polig kontakt[Bild: f6e6a98aa43ef6849a7127dae2b7609f.jpg]

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
#3
Den som tittar på de här tabellerna av någon anledning ska inte tro att kabelfärgerna är någon universell sanning. I det här fallet verkar bilderna vara från Västervik, men andra tillverkare kan ha andra idéer om vilka kabelfärger som ska användas.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#4
Så sant. Blev varse detta när jag för ett par helger sedan bytte kontakten i min gamla släp. En Rakotrailer från -96. Hälften stämde på sin höjd. Tänkte dra om alltihop om jag får loss den berömda tummen. Lättare om även släpen har 13-poligt så jag slipper adaptern

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#5
Ja, så har jag också gjort med min släp. Dessutom har jag bytt kabeln från stickproppen och bakåt i släpet, till kopplingsdosan. När jag nu har 13-poligt har jag installerat backljus under släpet också.
När man gör sånt här får man titta på funktionen på respektive pol i första hand. Sedan får man se vilken färg de använt till den funktionen, och utgå från det.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#6
Jag har också samma tanke. Backljus är väldigt bra. Dels ser man själv lite lättare och dels uppmärksammar man eventuella bakomvarande om vart man är på väg.
Köpte hem backljuslampor som jag tänkte montera på släpen men antagligen ansåg min yngsta son att tummen sitter för hårt på mig så en dag när jag kom hem satt de som belysning på hans trädgårdstraktor. Får beställa nya när det blir dax

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#7
Haha, kreativt ättelägg du har!
Jag monterade LED-strålkastare under flaket. Högsta kvalité från välkänt varuhus i södra Halland.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#8
(2022-06-13, 14:06)apersson850 Skrev: Jag monterade LED-strålkastare under flaket. Högsta kvalité från välkänt varuhus i södra Halland.


Nu blev jag nyfiken på namnet på det välkända varuhuset i södra Halland.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#9
Vi kan ha gissningstävling här. Den som gissar bäst vinner en fotvandring till sagda varuhus.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#10
(2022-06-13, 14:06)apersson850 Skrev: Haha, kreativt ättelägg du har!
Jag monterade LED-strålkastare under flaket. Högsta kvalité från välkänt varuhus i södra Halland.
Jo nog är han kreativ...
Han lär sig mycket av allt skruvande men ibland blir jag orolig att han ska skruva bort sig. Han var 10 år när han (utan min vetskap) monterade ner halva min motorgräsklippare så oljan flöt över golvet. När jag såg det var jag säker på att klipparen skulle få en sista resa till återvinningscentralen. Men på något vis fick han ihop det igen. .
Att byta luftfilter, kupefilter och tändstift på sin mors bil fixade han när han var 12. Där var ändå ganska mycket att plocka bort för att komma åt. Han har en förmåga att förtränga tanken på att inte få ihop det igen.


Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)