2021-11-26, 20:11
Taube på mitt vis
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Egenproducerad musik
|
2021-11-26, 20:11
Taube på mitt vis
2021-11-28, 14:11
2021-11-28, 20:11
Håller med föregående talare. Bra jobbat Håkan!
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
2021-12-05, 13:12
Lite semi-instrumental variant av Pepita dansar.
Erland Axel Wadsten Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter". Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambuma[size=1]Erland Axel Wadsten Evert berättade historien bakom visan. Pepita var från San Blas, och där fick flickorna inte låta en kille som inte var från ön sova över hos henne. Herrbesök var ok, men inte sova över. Om så skedde, blev hon förskjute, d.v.s. måste lämna ön. Och det var just vad som hade hänt Pepita. Det var bara det att nu hade Fernando stuckit. "Jag såg din båt vid stranden med seglet som jag sytt; det sjöng i bambumasten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själv genom att prostituera sig. "Här dansar din Pepita i glädjens kvarter".sten: Din älskare har flytt!" Så stackars Pepita var tvungen att försörja sig själ[/size]
2021-12-07, 09:12
(2021-12-05, 13:12)Ljusne-Håkan Skrev: Lite semi-instrumental variant av Pepita dansar.Bra jobbat Håkan, kanske dags för ett gästspel i "Så mycket bättre"
2022-03-18, 13:03
Tänkte att jag får hjälpa "Musikgurun i Ljusne" att lägga upp en av mina favoriter.
Putte Sandström bass guitar, Christian Sandström drums, Håkan Nilsson guitar. Recorded and filmed @ Flying Saucers Studio Ljusne Sweden
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
2022-03-29, 23:03
George Harrisons superhit som jag spelar den. Lite annat arr...
2022-08-17, 18:08
Ramones oftast punksnabba låtar verkar vara lika "folkkära" bland svenskarna som Sven-Ingvars
2022-08-20, 20:08
En till Ramones. Den här gjorde dom enorm succe med den, den var med i en berömd Spielberg film. Hette kanske Jurkyrkogården?
2022-08-20, 20:08
Det här är en av mina egna kompositioner... Egenupplevt förstås.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil. |
« Tidigare tråd | Senare tråd »
|