Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Egenproducerad musik
Under pandemin har jag varit hur mkt som helst i studion. Creedenceklassiker som sätter fart på tex raggarklubben
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 5 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, Hagbard, LMC400, Sokrates
Svara
Imponeras över din talang. Hur många kanaler lägger du på varandra och hur många "tagningar" gör du för respektive kanal?

När panndemin har kommit till ända hoppas jag kunna komma iväg på en campingtur norrut och kunna se dig live Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Instrumental från filmen Young Lovers där jag tror Cliff Rickard hade huvudrollen. Här är jag ensam på vita duken.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, Hagbard, Sokrates
Svara
(2021-08-09, 12:08)Sokrates Skrev: Imponeras över din talang. Hur många kanaler lägger du på varandra och hur många "tagningar" gör du för respektive kanal?

När panndemin har kommit till ända hoppas jag kunna komma iväg på en campingtur norrut och kunna se dig live Smile

Det blir olika för varje gång, men aldrig fler än 20 spår. Som tur är begränsar min digitalbandare antalet kanaler till 24. Dom flesta använder ju datorer o musikprogram sk DAW, där finns det oändligt med både kanaler och färdiga ljud. Och för de flesta som tänker sig att spela in musik på det viset så slutar det med att dom aldrig nånsin blir klara med en enda låt. Det hela blir nästan enbart teknik o program man inte förstår och en miljard olika ljudinställningar. Det blir inte mycket tid över till själva spelandet. Många tror nog på allvar att för att kunna göra musik måste man ha dels en svindyr dator samt pluggar man köper dyrt. För mig är det tvärtom, jag bara spelar och lyssnar om det låter bra, ungefär som Beatles gjorde.  Jag har nog haft samma inspelningsutrustning i 20 år, inte lagt ett öre på datoruppdateringar. I stället har jag lagt pengarna på ett fåtal riktigt highend mikrofoner kompressorer och ekoburkar. Jag spelar nog in ganska lika som tex Pink Floyd när dom använda 24-kanals rullbandspelare, fast jag har digital minne för varje spår i stället för rullbandare som ofta jävlades o tappade farten.     
Sångspåren tar jag om och om enormt många ggr tills det inte låter skit, vilket det nästan alltid gör innan jag nött på med samma låt i några dar, i alla fall om det är för mig nya låtar. Gamla Chuck Berrylåtar kan jag sjunga in mkt enklare. O gitarrsolona sätter jag ofta på en eller två tagningar.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • BEAN, Sokrates
Svara
Video 
Spelar in som besatt i studion, kul som f-n. Här världens kändaste countrylåt?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • BEAN, Hagbard, JOCKE.F, Sokrates
Svara
Den här är min egen vackra komposition "Oktobersommar". Nyskriven... Gjorde videon ute för en gångs skulle för att få lite äkta Ljusne Oktoberfeeling. Huswaffen syns å.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, JOCKE.F, Sokrates
Svara
I vanlig ordning imponerar du!

Din nyskrivna låt har ett "tuch" av vemod som får mig att tänka på en annan sång om årstider, nämligen Vintersaga med Monica Törnell.

I Johnny Cash "covern" fick du även till hans djup i rösten.

Hoppas kunna ta mig en tur norr ut någon gång framöver för att kunna se dig live Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara
(2021-11-08, 16:11)Sokrates Skrev: I vanlig ordning imponerar du!

Din nyskrivna låt har ett "tuch" av vemod som får mig att tänka på en annan sång om årstider, nämligen Vintersaga med Monica Törnell.

I Johnny Cash "covern" fick du även till hans djup i rösten.

Hoppas kunna ta mig en tur norr ut någon gång framöver för att kunna se dig live Smile

Här är min version av Vintersaga. Ted Ström skrev den. Monica Thörnell är jag bekant med.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Sokrates
Svara
Spelar in låtar i parti och minut. Den här gillar visst folk.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Sokrates
Svara
Super imponerad av ditt musikskapande.

Det är svårt att rangordna mina favoriter bland alla dina bra musikvideos. 

"Apache" står dock ut lite extra för mig.

(2017-12-24, 14:12)Ljusne-Håkan Skrev:
En av få, eller oftast den enda instrumentallåt som nån vet vad den heter. Riffet som symboliserar gallopperande hästar man spelar på bassträngarna i ett F-ackord är bland det flottaste nån kommit på. 
Kan inflika att det är helt ruskigt svårt att helt ensam spela till musik där man tex inte ser trummisen o de andra. Jag spelar en ganska grov miss tidigt i låten, men sen kommer jag in i den bättre. Det syns hur jag emellanåt tänker på att jag ser ut som en gammal mentalpatient, jag får en sorts skämskänsla när jag spelar utan publik som jag aldrig får med publik. Att spela tajt utan medmusiker är svårt, men utan publik är nog det svåraste. Man ska förutom att spela rätt även ha en massa teknik i skallen. haha.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Adrian, Hagbard, LMC400
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 3 Gäst(er)