Trådar: 39
:
: 2.495
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
Ska man lägga någon tätvätska i gängorna till anslutningen när man återmonterar efter byte av munstycke eller blir det tätt ändå?
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
:
Betygsättning:
1
Jag tror att nästa steg får bli att skaffa nytt munstycke och se om jag kan byta det. Fick ändå känslan att kylen blev lättare att få fart på efter att jag lossat brännaren och knackat och blåst den. Sen återgick den till att inte vilja starta så kanske det är nåt skräp som flyttar sig. I vilket fall som helst så lär munstycket vara en slitdel till en överkomlig kostnad och kylskåpet är trots allt 8 år så lite omtanke kan nog vara på sin plats.
Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
Gasventilen som kontrollerar lågan är elmanövrerad. Det är inte något kapillärrör mellan spetsen och ventilen, utan två trådar. Termoelementet skapar en liten spänning när det blir varmt i den änden som sitter vid lågan. Den spänningen aktiverar spolen i magnetventilen. Knappen använder du för att tvångsöppna ventilen tills termoelementet blivit varmt och håller ventilen öppen.
Om allt fungerar bra så länge du håller knappen intryckt, men slutar fungera i samma ögonblick som du släpper knappen, då hjälper det inte att byta munstycke. Det är lågvakten som slår från gasen, och då kan inget munstycke fungera.
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• LMC400
:
Betygsättning:
1
Tack. Man lär sig något nytt varje dag. Läste att det skulle vara ett kapilärrör men då stämmer det alltså inte.
Är det alltså troligare att ett nytt termoelement löser problemet? Det är just så att när jag släpper knappen så slocknar lågan.
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk