Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2020
#41
Ljusne, nära älvmynningen. Vallvik en bit bort. (Där det ryker rrån massafabriken) Storjungfrun långt ut. Samsung A6 mobil.[Bild: 450f0a09dbd8f0007847ed790a6c6eb6.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Sokrates
Svara
#42
Något sent om sider insåg jag att en ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V13, med bidraget "Sommaridyll"
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • apersson850
Svara
#43
Undrar om bilderna blir extra försämrade om man laddar in dom via Tapatalk? Vattnet på min senaste är bra nog mkt snyggare utlagt på facebook. Smile
Och ynkligt små blir dom med. Ingen big deal, men ändå....   Angel
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#44
Jo via Tapatalk blir det sämre bilder enda sättet få dem bättre är att köpa en bättre på Tapatalk kommer inte ihåg vad det kostar
[-] Följande 1 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#45
Sokrates Skrev:Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V13, med bidraget "Sommaridyll"
Tackar! Bilden föreställer småbåtshamnen på Landön, med båtklubbens stuga i bakgrunden. Om nu någon undrade.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#46
(2020-04-01, 09:04)apersson850 Skrev:
Sokrates Skrev:Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V13, med bidraget "Sommaridyll"
Tackar! Bilden föreställer småbåtshamnen på Landön, med båtklubbens stuga i bakgrunden. Om nu någon undrade.
Den borde jag klarat. Ser NU när du skriver det, att det är Landön. Det är ju bara en mil hemifrån. Jag tar på skämshatten...

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Svara
#47
(2020-04-01, 09:04)apersson850 Skrev: Bilden föreställer småbåtshamnen på Landön, med båtklubbens stuga i bakgrunden.

Tack för den upplysningen. Av någon anledning fick bilden att få mig att tro att den var tagen vid en något större insjö, men nu vet jag att den är tagen vid havet i anslutning vid Skånes enda skärgård.

Här är en länk till båtklubbens webbplats: www.landonsbat.n.nu

Ser att det också finns en campingplats i närheten: www.eurocampings.co.uk - Landöns Camping
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#48
LMC400 Skrev:Den borde jag klarat. Ser NU när du skriver det, att det är Landön. Det är ju bara en mil hemifrån. Jag tar på skämshatten...
Nåja, sååå hårt behöver du inte ta det. Men jag förstår att du har varit där, när det är så nära. "Kristianstadtrakten" kunde ju vara Vinslöv eller Knislinge. Då är det inte så nära. Men råkar det vara Fjälkinge eller Gualöv är det inte långt till Landön.

Jodå, det finns en campingplats där också, för den som vill besöka stället i samband med camping. Själv brukar jag ställa vagnen hos släkten, när jag är där. På min mors sida går släkten att spåra bakåt till folk på Skånes östkust på 1600-talet. Från 1700-talet till platser som Vanneberga, Fjälkinge och just Landön. Där har en fastighet varit i någon släktings ägo i runt 300 år. Så jag har tillbringat en hel del tid på Landön.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#49
(2020-04-01, 12:04)apersson850 Skrev:
LMC400 Skrev:Den borde jag klarat. Ser NU när du skriver det, att det är Landön. Det är ju bara en mil hemifrån. Jag tar på skämshatten...
Nåja, sååå hårt behöver du inte ta det. Men jag förstår att du har varit där, när det är så nära. "Kristianstadtrakten" kunde ju vara Vinslöv eller Knislinge. Då är det inte så nära. Men råkar det vara Fjälkinge eller Gualöv är det inte långt till Landön.

Jodå, det finns en campingplats där också, för den som vill besöka stället i samband med camping. Själv brukar jag ställa vagnen hos släkten, när jag är där. På min mors sida går släkten att spåra bakåt till folk på Skånes östkust på 1600-talet. Från 1700-talet till platser som Vanneberga, Fjälkinge och just Landön. Där har en fastighet varit i någon släktings ägo i runt 300 år. Så jag har tillbringat en hel del tid på Landön.
Man kan väl säga att jag bor mittemellan Fjälkinge och Gualöv så visst är det nära. Landön är fint. Åker dit ibland med barnen och fiskar. Campingen har jag inte provat och kommer nog inte att prova heller även om läget är fint. Skönt att "slippa" folk man känner när man är ute och campar. Min fru jobbar inom barnomsorgen och tyvärr är det många föräldrar som tycker att man är "fröken" även på sin lediga tid.
Då är det svårt att leva som man vill. Så lite längre bort från hemmet får det gärna vara.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Svara
#50
(2020-04-01, 02:04)yngrot Skrev: Jo via Tapatalk blir det sämre bilder enda sättet få dem bättre är att köpa en bättre på Tapatalk kommer inte ihåg vad det kostar
 Sist jag laddade upp en bild på bilbatteriet från mobilen, inte via Tapatalk, det går bra när man har wifi, så blev den skitknepigt stor när jag tittade i datorn. Laddade en gång till via Tapatalk, då blev den vanligt fnuttliten. Men det gjorde inget på en sån bild. Kul med alla bilder oavsett. Vågen för Sokrates som dragit igång o håller igång forumet. Roligare än Fjesbock ju. Smile
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 3 Gäst(er)