Trådar: 123
:
: 310
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
13
Sist jag var inne i Niboverkstan höll dom på att byta hela taket på en låååång Kabe som blivit hagelskadad. Det nya enorma taket låg på golvet. Såg ut som ett rejält jobb man helst inte ger sig på själv hemma i trädgårn.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:2 användare säger Thank You to Ljusne-Håkan for this post
• Hagbard, Sokrates
Trådar: 577
:
: 3.318
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
20
2020-02-18, 12:02
(Detta inlägg var senast redigerat: 2020-02-18, 20:02 av Sokrates.)
(2020-02-18, 09:02)Hagbard Skrev: Vi uppe i norden är lite förskonade mot stora hagelskurar fast det kan hända, mer sådana söderöver runt aplerna.
Häftiga hagelskurar kan hända lite varstans på kontinenten. För ca 10 år sedan vräkte det ner hagel stora som golfbollar i Marbella, på den spanska sydkusten. Alla de bilar som stod oskyddade utomhus såg ut som "månlandskap" på tak, motorhuv och bagagelucka. Bilglasmästarna hade rejält mycket arbete med att byta ut alla bilrutor som haglet hade slagit sönder. Man kunde se många hagelskadade bilar i trafik med nya bilrutor under ganska många år därefter, men i takt med att fordonsparken har förnyats är dom numera väldigt sällsynta.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Sokrates for this post
• Hagbard
Trådar: 39
:
: 2.495
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
Mitt "hagelresistenta" tak är fortfarande ganska prickigt efter en rejäl hagelskur i Österrike för något år sedan. Mer förvånad att alla takluckor klarade sig. Då var det ändå inte större än ca 3 cm i diameter på hagelkornen...
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:2 användare säger Thank You to LMC400 for this post
• Sokrates, yngrot