2019-03-13, 20:03
Haha, det går väl inte? Förra bilen en 945 Lättrycksturbo gick fint utan vagn, men med 1200 kilo Cabby påkrokad blev den knepigt slö o drog 1,4 liter milen, man fick växla ner i måttliga motlut. Är det nån som minns hur det var att dra med gamla sugmotorer utan turbo? Om de motorerna har sitt vridmoment på låga varv borde det funka. Har lite mkt lösa ideer om att skaffa en gammal skattefri Volvo 745 att dels dra vagnen och att frakta musikutrustningen i. Alla andra bilar är för små för mina spelgrejer. Och nyare bilar än den V70 diesel från -07 jag har nu kan bli vansinnesdyra att laga vad jag förstått. Pensionen är ca 7500 i månaden så det gäller att vara lite listig. En gammal motor utan turbo som pajar är nog bra för börsen. Frun åker nästan ny mindre bil å, så det borde inte vara allt för skamligt med en 745 Men dom kanske är rent ohyggligt slöa?
En annan grej, många av de äldre Volvona har fått diffen svetsad ser jag i annonserna, antagligen bra när det är halt, men hur funkar det att vända med fullt rattutslag på sommarasfalt med fullt lass högtalare o slutsteg i hela bilen, inkl fällt baksäte. Drar man drivaxlarna till spiraler då?
En annan grej, många av de äldre Volvona har fått diffen svetsad ser jag i annonserna, antagligen bra när det är halt, men hur funkar det att vända med fullt rattutslag på sommarasfalt med fullt lass högtalare o slutsteg i hela bilen, inkl fällt baksäte. Drar man drivaxlarna till spiraler då?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.