Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
(2019-02-14, 21:02)Hagbard Skrev: Tror jag är ganska lätt om den var satt i trafik 1889 så den överlåter jag... Rolleyes

Fegis Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
(2019-02-14, 22:02)Sokrates Skrev:
(2019-02-14, 21:02)Hagbard Skrev: Tror jag är ganska lätt om den var satt i trafik 1889 så den överlåter jag... Rolleyes

Fegis Smile

Ja jag är en jäkla fegis, beror på åldern kanske. Nu går man ju inte ut efter mörkrets inbrott, man ser ju inget folk.

Men båten/skepet, är egentligen inte ursprungsbåten, den skrotades och en ny såg dagens ljus 2010 från ursprungritningarna men utan ångmaskin vad jag förstår.

Men ett trevligt skepp!
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
Den gode Hagbard har redan försett er med lite ledtrådar. Är det ingen som kan börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen så gåtan kommer närmare sin lösning?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
(2019-02-18, 15:02)Sokrates Skrev: Den gode Hagbard har redan försett er med lite ledtrådar. Är det ingen som kan börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen så gåtan kommer närmare sin lösning?

Ja det blir tradigt att sitta och vänta... :s
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
(2019-02-18, 17:02)Hagbard Skrev:
(2019-02-18, 15:02)Sokrates Skrev: Den gode Hagbard har redan försett er med lite ledtrådar. Är det ingen som kan börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen så gåtan kommer närmare sin lösning?

Ja det blir tradigt att sitta och vänta... :s

Jag står över, känns som lite fusk att delta. Kan ju dock va en ledtråd .
Svara
(2019-02-18, 17:02)BEAN Skrev: Jag står över, känns som lite fusk att delta. Kan ju dock va en ledtråd .

Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Behöver ni fler ledtrådar?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Ska vi vänta längre?  Huh

Verkar som intresset har avtagit lit grann, håller på och vår ställer kanske?
Svara
(2019-02-21, 20:02)Hagbard Skrev: Ska vi vänta längre?  Huh

Verkar som intresset har avtagit lit grann, håller på och vår ställer kanske?

Då kanske ni som tror er veta platsen får komma med svaret, så får vi se om ni blir tillräckligt precisa Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Kanske kan bidra med lite ledtrådar .Sjön som vår båt färdas på är ca 2 mil lång och avslutas i väster med en ås som är ett känt turistmål i mina hemtrakter.
Här ifrån ser man både vår sjö och västerhavet.
Förr kunde våra resenärer ta tåget här ifrån till lilla London .
[-] Följande 1 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • JOCKE.F
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 7 Gäst(er)