Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gasolkylen tänder inte
#1
Min kyl från 89 har funkat klockrent i de två år jag haft vagnen. Men idag händer det inget när jag slår på gasoltändarknappen till höger. Den ska ju blinka, plus att man hör knäppandet från tändaren. Nu händer inget. Har vickat o knäppt en massa ggr på knappen. .. ?


Bifogade filer Thumbnail(s)
   
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#2
Bara halva bilden kom med?


Bifogade filer Thumbnail(s)
   
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#3
Tände brännaren från utsidan med en långskaftad tändare. Lät den brinna ett tag o släckte. Sen funkade tändautomatiken som vanligt. Sot, eller mer troligt fukt som gjorde att dit inte gnistrade från början?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Månsson, Sokrates
Svara
#4
Fukt och rost gissar jag
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Kullke för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara
#5
Frågan är hur man får bort rosten utan att ha sönder nåt?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#6
Jag hade en vagn som kylskåpet vägrade tända i. Manuell tändare, men det spelade ingen roll hur många gånger jag tryckte.
Plockade bort ventilationsgallerna och rev brännaren ute i fält. Jag har alltid verktygslådan med. Blåste rent och satte ihop den igen. Sen gick den.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#7
(2018-06-04, 12:06)apersson850 Skrev: Jag hade en vagn som kylskåpet vägrade tända i. Manuell tändare, men det spelade ingen roll hur många gånger jag tryckte.
Plockade bort ventilationsgallerna och rev brännaren ute i fält. Jag har alltid verktygslådan med. Blåste rent och satte ihop den igen. Sen gick den.
På Youtube hittade jag ett klipp på danska där en gubbe gör en rengöring och renblåsning av brännaren. Om jag hittar det ska jag lägga ut adressen här.
Blev nyfiken och plockade sönder brännaren på vår vagn. Det är en 2012:a men det hade faktiskt samlats en hel del småskräp där.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Svara
#8
(2018-06-05, 19:06)LMC400 Skrev:
(2018-06-04, 12:06)apersson850 Skrev: Jag hade en vagn som kylskåpet vägrade tända i. Manuell tändare, men det spelade ingen roll hur många gånger jag tryckte.
Plockade bort ventilationsgallerna och rev brännaren ute i fält. Jag har alltid verktygslådan med. Blåste rent och satte ihop den igen. Sen gick den.
På Youtube hittade jag ett klipp på danska där en gubbe gör en rengöring och renblåsning av brännaren. Om jag hittar det ska jag lägga ut adressen här.
Blev nyfiken och plockade sönder brännaren på vår vagn. Det är en 2012:a men det hade faktiskt samlats en hel del småskräp där.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Hittade länken: https://youtu.be/WM69tdUlqTE

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Svara
#9
Jag misstänker att nu när jag inte fick igång blinkandet så berodde det kanske på att jag glömt o släcka gasolkylen ett pwr dar tidigare när jwg kom hem o kopplade på 230 volt. När jag skruvade bort gallret o tittade såg jag ingen låga, men den är ju så liten att man knappast ser den när det är soligt.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#10
Om det varit kallt o rått i flera dar kan gasoltändningen krångla. Men om jag kört kylen på 230 volt ett tag klickar den alltid igång direkt på gasolen.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)