Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
(2018-01-26, 00:01)JOCKE.F Skrev:
(2018-01-25, 22:01)Hagbard Skrev:
(2018-01-25, 21:01)Sokrates Skrev: Vad vi vet: Platsen är belägen i kuperad terräng och inte nära någon flygplats. Platsen är belägen nära en gränsövergång och det är ca 15 km till en tullfri zon. Platsen är belägen väster om Slovenien och mycket öster om Andorra.

Då kan det var någon av microstaterna, dom är inte med i schengenavtalet men dom har öppnat sina gränser mot handelsområdet. som Monaco, San Marino och Vatikanstaten.

Då blir det att söka där... :s

Det blir väl att tala om var det är imorgon , då det verkar vara svårt Huheller?

Nej, du får inte tala om var det är. Då tar det roliga slut. Släpp hellre ut någon ledtråd med jämna mellanrum så vi kan lista oss fram till platsen på bilden.

Först får vi kanske försöka ringa in i vilket land bilden är tagen. Är bilden från Italien?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
Mycket googlande och vilda gissningar,  här kommer en till. 
Spissermühl, Spiss (gräns mellan Österrike och Schweiz
Svara
(2018-01-26, 11:01)Sokrates Skrev:
(2018-01-26, 00:01)JOCKE.F Skrev:
(2018-01-25, 22:01)Hagbard Skrev:
(2018-01-25, 21:01)Sokrates Skrev: Vad vi vet: Platsen är belägen i kuperad terräng och inte nära någon flygplats. Platsen är belägen nära en gränsövergång och det är ca 15 km till en tullfri zon. Platsen är belägen väster om Slovenien och mycket öster om Andorra.

Då kan det var någon av microstaterna, dom är inte med i schengenavtalet men dom har öppnat sina gränser mot handelsområdet. som Monaco, San Marino och Vatikanstaten.

Då blir det att söka där... :s

Det blir väl att tala om var det är imorgon , då det verkar vara svårt Huheller?

Nej, du får inte tala om var det är. Då tar det roliga slut. Släpp hellre ut någon ledtråd med jämna mellanrum så vi kan lista oss fram till platsen på bilden.

Först får vi kanske försöka ringa in i vilket land bilden är tagen. Är bilden från Italien?
Nej det är inte riktigt Italien Smile
Svara
(2018-01-26, 12:01)BEAN Skrev: Mycket googlande och vilda gissningar,  här kommer en till. 
Spissermühl, Spiss (gräns mellan Österrike och Schweiz

Inte helt rätt,men det närmar sig Tongue
Svara
Utgör Lichtenstein den tullfria zonen?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Rauth 393, 6542 Pfunds, Österrike?

https://www.google.se/maps/place/Rauth+3...10.5126655
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Nicro för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
(2018-01-26, 16:01)Nicro Skrev: Rauth 393, 6542 Pfunds, Österrike?

https://www.google.se/maps/place/Rauth+3...10.5126655

Bra Nicro där BORDE det vara...F-n vad man sökt.... :s
Svara
Tur man har ett jobb så man slipper söka på fritiden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
Svara
Bra jobbat, även om det var på arbetstid Smile

(2018-01-24, 00:01)JOCKE.F Skrev: Tar man till höger innan huset så är det ca 15 km till en tullfri zon Big Grin

Det blir spännande att se var det finns en tullfri zon ca 15 km från platsen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2018-01-24, 00:01)JOCKE.F Skrev: Tar man till höger innan huset så är det ca 15 km till en tullfri zon Big Grin

Hittade nog svaret på campingens webbplats:

Zollfreizone Samnaun (9km) billig tanken und shoppen
(www.camping-pfunds.at)

Historisk kontext:
In the 19th century, Samnaun could only be reached by road from Spiss in Austria. Thus Samnaun was excluded from the Swiss customs territory. It retains a privileged 'duty-free' status, albeit not without controversy, in the twenty-first century. The exception was maintained even after a road was built in 1905 linking Samnaun to Martina, at the most eastern point of the Lower Engadine.
(ipfs.io/ipfs/QmXoypizjW3WknFiJnKLwHCnL72vedxjQkDDP1mXWo6uco/wiki/Samnaun)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 10 Gäst(er)