Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
(2018-01-10, 21:01)BEAN Skrev: Den här kanske blir svår men har man passerat rastplatsen kan man inte undgå att lägga märke till konstverket. Vi är i vårt grannland i väster. Det är godkänt om ni kan ange närmaste större samhälle om ni inte hittar den exakta platsen. Fler ledtrådar kommer om det behövs.

[Bild: pIjs4oe.jpg]

Lindas mästerverk, ja den var lätt. :-?
Svara
(2018-01-10, 21:01)Hagbard Skrev:
(2018-01-10, 21:01)BEAN Skrev: Den här kanske blir svår men har man passerat rastplatsen kan man inte undgå att lägga märke till konstverket. Vi är i vårt grannland i väster. Det är godkänt om ni kan ange närmaste större samhälle om ni inte hittar den exakta platsen. Fler ledtrådar kommer om det behövs.

[Bild: pIjs4oe.jpg]

Lindas mästerverk, ja den var lätt. :-?

Rätt men är det någon annan som vågar sig på en gissning var vi befinner oss. Hagbard har gett er förnamnet på konstnären.
Svara
(2018-01-10, 22:01)BEAN Skrev:
(2018-01-10, 21:01)Hagbard Skrev:
(2018-01-10, 21:01)BEAN Skrev: Den här kanske blir svår men har man passerat rastplatsen kan man inte undgå att lägga märke till konstverket. Vi är i vårt grannland i väster. Det är godkänt om ni kan ange närmaste större samhälle om ni inte hittar den exakta platsen. Fler ledtrådar kommer om det behövs.

[Bild: pIjs4oe.jpg]

Lindas mästerverk, ja den var lätt. :-?

Rätt men är det någon annan som vågar sig på en gissning var vi befinner oss. Hagbard har gett er förnamnet på konstnären.

Det sägs att storleken inte har någon betydelse men i det här fallet kan det vara till hjälp.
Svara
(2018-01-11, 00:01)BEAN Skrev:
(2018-01-10, 22:01)BEAN Skrev:
(2018-01-10, 21:01)Hagbard Skrev: Lindas mästerverk, ja den var lätt. :-?

Rätt men är det någon annan som vågar sig på en gissning var vi befinner oss. Hagbard har gett er förnamnet på konstnären.

Det sägs att storleken inte har någon betydelse men i det här fallet kan det vara till hjälp.

Google är en vän i nöden Smile Med söktermen "linda gigantisk älg staty norge" och val av bilder, så kommer jag till:

www.nrk.no - skal-lage-verdens-storste-elg

Där står följande:

Elgen, som trolig blir verdens største, skal skue ut over riksvei 3 fra Bjøroa rasteplass i Stor-Elvdal. Den skal produseres i stål som høyglanspoleres og lyssettes.

Svartet blir således Bjøroa rasteplass utmed riksväg 3 i Stor-Elvdal.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Snyggt och bra jobbat Sokrates. Som alternativ till E6 kan jag rekommendera att ta riksväg 2 från Morokulien fortsätta väg 20 och 3 om man skall norrut. Bra vägstandard, mindre stress och många fina rastplatser utmed Glomma och man har ju inte så brotten när husvagnen hänger med.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
Då drar vi iväg en bit. Vad heter slottet?
[Bild: xhreRQc.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2018-01-11, 01:01)Sokrates Skrev: Då drar vi iväg en bit. Vad heter slottet?
[Bild: xhreRQc.jpg]

Verkar som ingen har lust att försöka så då försöker jag...  Rolleyes

Glucksburg Castle i den lilla byn Glucksburg ca 7 km öster om Flensburg nära den Danska gränsen i norra Tyskland inom området Schleswig-Holstein. Med kopplingar till Europas kungahus.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
(2018-01-11, 00:01)Sokrates Skrev:
(2018-01-11, 00:01)BEAN Skrev:
(2018-01-10, 22:01)BEAN Skrev:
(2018-01-10, 21:01)Hagbard Skrev: Lindas mästerverk, ja den var lätt. :-?

Rätt men är det någon annan som vågar sig på en gissning var vi befinner oss. Hagbard har gett er förnamnet på konstnären.

Det sägs att storleken inte har någon betydelse men i det här fallet kan det vara till hjälp.

Google är en vän i nöden Smile Med söktermen "linda gigantisk älg staty norge" och val av bilder, så kommer jag till:

www.nrk.no - skal-lage-verdens-storste-elg

Där står följande:

Elgen, som trolig blir verdens største, skal skue ut over riksvei 3 fra Bjøroa rasteplass i Stor-Elvdal. Den skal produseres i stål som høyglanspoleres og lyssettes.

Svartet blir således Bjøroa rasteplass utmed riksväg 3 i Stor-Elvdal.

Det finns många eldsjälar, Linda Bakke var en som fick sitt projekt i hamn 2015.

Men Torbjörn Holmlund från Svanselle vill bygga "världens största Älg" på toppen av Vithatten.
Storn som är projektets namn skall bli 47 meter högt, 45 m lång och 12 m bred.
Han har åkt på några smällar men han har lågorna kvar för att projektet skall gå i hamn.

Se gärna videon.

Metro skriver:
https://www.metro.se/artikel/han-har-k%C...13-%C3%A5r
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
(2018-01-11, 10:01)Hagbard Skrev: Glucksburg Castle i den lilla byn Glucksburg ca 7 km öster om Flensburg nära den Danska gränsen i norra Tyskland inom området Schleswig-Holstein. Med kopplingar till Europas kungahus.

Helt rätt!

Visst är det Schloss Glücksburg vid Flensburger Förde (Flensburgfjorden) i Schleswig-Holstein.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
Järnvägshistoria i en stad som förlorade sitt gevärsfaktori.

Vad heter staden och vart flyttade gevärsfaktoriet?

[Bild: v96SFHK.jpg]
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 14 Gäst(er)