Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stabilisering av diesel vid lagring
#3
(2020-01-26, 13:01)Hagbard Skrev: Förr så dränerade man tanken efter säsongen och fyllde fullt. då höll det till nästa säsong.

Om man fyllde "ren" eller "vit" diesel (MK1 Bo utan RME).

Funderar lite på det där med att fylla tanken full. Antar att med full tank finns det minimalt utrymme för luft i tanken och därmed minimalt med syre som är "bränsle" för tillväxt av organismer, molekylära förändringar av dieseln, samt medför att det kan rosta från insidan i tankar av stål. Tanken i bilen är av plast så då blir det åtministonde inte något problem med rost från insidan.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Stabilisering av diesel vid lagring - av Sokrates - 2020-01-26, 14:01

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)