Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Byte av stötdämpare på äldre Kabe
#7
(2021-09-08, 20:09)Ragnarok Skrev: Tack, kollade på de trådarna tidigare men insåg att den första diskuterar vem som har patent, gummi eller ståltorsion och den andra är lite mer ”flummig” kring om det är enkelaxel eller dubbelaxel. När jag tittar under min vagn så har jag tydligen en längre och en kortare stötdämpare. Har försökt med Kabes ÅF i Stockholm och Kabe själva ingen kan svara på mina frågor vilket jag förstår då de förmodligen vill göra jobbet själva.

Det är ju tråkigt om du tycker att trådarna är flummiga då det mest är av karaktären information till sådana som kanske inte förstår hur principerna fungerar.

Men vad jag förstår så har du en Kabe Safir med dubbelaxel och parallellstag av tillverkaren Peitz.

T numret på den axel borde vara T 014 PS som du kan söka på hos bl a RINAB.

Mycket nöje med ditt sökande och hoppas inte alla tycker att svaren i trådarna är flummiga,

Vänligen Hagbard
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Ragnarok, Sokrates
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Byte av stötdämpare på äldre Kabe - av Hagbard - 2021-09-11, 08:09

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)