2022-10-07, 10:10
Allt kan fastna om det saknar vård. Var med ena bonusdottern i somras och hämtade en husvagn som hon köpt. Där hade tidigare ägare helt försummat handtaget som lossar stödbenet. Det gick så trögt att plasthandtaget gått av på mitten. Säljaren sa att det var svårt att dra åt så hjulet inte trillade ner. Tror jag det, när gängan var torrare än inre Sahara. Jag har ett precis likadant handtag på min vagn, men det fungerar hur bra som helst. Så får det också lite smörjning ibland.
Nej, kulan ska inte fettas in när man har friktionsdrag, men det påverkar förstås inte själva dragets förmåga att släppa taget om kulan.
Efter att ha provat båda köper jag inget smalare än 2,5 meter. Det finns inga nackdelar med bredden som inte uppvägs av fördelarna med bredden.
Nej, kulan ska inte fettas in när man har friktionsdrag, men det påverkar förstås inte själva dragets förmåga att släppa taget om kulan.
Efter att ha provat båda köper jag inget smalare än 2,5 meter. Det finns inga nackdelar med bredden som inte uppvägs av fördelarna med bredden.