2022-07-08, 15:07
Nja, det vet jag inte. Åtminstone för de som kan ordna laddmöjlighet där de bor, eller kanske rättare sagt där de brukar förvara bilen när de är hemma, så kan den snarast fungera för majoriteten av resorna. Husvagnsdragning får betraktas som en udda aktivitet, åtminstone för de som inte flitigt frekventerar det här forumet.
Men även jag kör inte speciellt långt speciellt ofta med husvagn. De senaste åren har det blivit 4-6 gånger som jag kört 30 mil eller mer på en gång med husvagn.
En normal arbetsdag kör jag 60-100 km. Det fixar vilken elbil som helst. Det kräver en påfyllning av 10-30 kWh, beroende på hur långt det blev och hur det kördes. Högst lär det bli om det är flera ärenden utanför jobbet och dessutom släp är med, för att transportera något. Som idag.
Men det är sällan det blir flera "maxresor" efter varandra, så även om jag bara skulle ha max 2 kW att ladda med, hinner jag ladda för en enkel resdag och lite till, i alla fall. Några enkla dagar efter varandra och det är laddat ikapp även någon tung dag.
Det är de där mer exceptionella dagarna, som den jag beskrev i början på tråden, som ska hanteras på något sätt. Eller så får man avstå från dem.
Men även jag kör inte speciellt långt speciellt ofta med husvagn. De senaste åren har det blivit 4-6 gånger som jag kört 30 mil eller mer på en gång med husvagn.
En normal arbetsdag kör jag 60-100 km. Det fixar vilken elbil som helst. Det kräver en påfyllning av 10-30 kWh, beroende på hur långt det blev och hur det kördes. Högst lär det bli om det är flera ärenden utanför jobbet och dessutom släp är med, för att transportera något. Som idag.
Men det är sällan det blir flera "maxresor" efter varandra, så även om jag bara skulle ha max 2 kW att ladda med, hinner jag ladda för en enkel resdag och lite till, i alla fall. Några enkla dagar efter varandra och det är laddat ikapp även någon tung dag.
Det är de där mer exceptionella dagarna, som den jag beskrev i början på tråden, som ska hanteras på något sätt. Eller så får man avstå från dem.