En sen återkoppling till problemen jag fick med min bil när jag monterade KCR-box.
Felet uppstod första gången sommaren 2019 i samband med att jag drog husvagn. Bilen fick orolig tomgång när jag startade den kall dagen efter. Så höll det på flera gånger och alltid i samband med att jag dragit husvagn. Felet kom aldrig när jag körde utan vagn eller vagn utan box.
Sålde boxen och trodde att allt var frid och fröjd. Denna sommaren började samma fenomen spöka igen, UTAN box och UTAN att jag dragit husvagn. Det kom då och då men ändå ganska ofta. Detta efter att allt funkat utmärkt i två år.
"Min" mekaniker bytte ut bränslefilter, kollade upp alla bränsleledningar, monterade någon backventil, gick över alla kontakter i motorn, körde tre omgångar av STP bränsletillsats ultra fuel system cleaner 5 in 1 mm utan att felet försvann någon längre tid. Kan dock rekommendera den bränsletillsatsen om ni kör diesel. Den gör att motorn går mycket renare och svarar bättre på gaspådrag samt sänker förbrukningen en del. Även tankarmaturen plockades ur och undersöktes. Din var felfri och tanken var kliniskt ren. Testade även med algdödande medel.
Verkstaden gjorde ett sista försök med att byta några små kopparbrickor som ligger som tätningar till spridarna. Efter det har det funkat. Troligen små läckor i dessa som gjorde att bränslesystemet tappade trycket.
Så felet låg inte alls hos KCR-boxen vilket jag var helt övertygad om
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Felet uppstod första gången sommaren 2019 i samband med att jag drog husvagn. Bilen fick orolig tomgång när jag startade den kall dagen efter. Så höll det på flera gånger och alltid i samband med att jag dragit husvagn. Felet kom aldrig när jag körde utan vagn eller vagn utan box.
Sålde boxen och trodde att allt var frid och fröjd. Denna sommaren började samma fenomen spöka igen, UTAN box och UTAN att jag dragit husvagn. Det kom då och då men ändå ganska ofta. Detta efter att allt funkat utmärkt i två år.
"Min" mekaniker bytte ut bränslefilter, kollade upp alla bränsleledningar, monterade någon backventil, gick över alla kontakter i motorn, körde tre omgångar av STP bränsletillsats ultra fuel system cleaner 5 in 1 mm utan att felet försvann någon längre tid. Kan dock rekommendera den bränsletillsatsen om ni kör diesel. Den gör att motorn går mycket renare och svarar bättre på gaspådrag samt sänker förbrukningen en del. Även tankarmaturen plockades ur och undersöktes. Din var felfri och tanken var kliniskt ren. Testade även med algdödande medel.
Verkstaden gjorde ett sista försök med att byta några små kopparbrickor som ligger som tätningar till spridarna. Efter det har det funkat. Troligen små läckor i dessa som gjorde att bränslesystemet tappade trycket.
Så felet låg inte alls hos KCR-boxen vilket jag var helt övertygad om
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk