2020-12-01, 18:12
(2020-12-01, 11:12)Ljusne-Håkan Skrev:(2020-12-01, 07:12)apersson850 Skrev: Vagnen är en typisk tvåpersonersvagn. Men det går att bädda för fyra, och det är också vad skylten säger att ventilationen är gjord för.
Jag menar förstås inte att det är lika lätt att värma upp hela vagnen, som att värma luften i mitten och närmast kringliggande inredning. Men jag menar att om du ska värma upp hela vagnen, ut i hörnen, då går det åt en viss energi för det, eller en viss effekt för att hålla en viss temperatur. Du vill värma ut i hörnen, både för din egen och, som Hagbard så klokt påpekade, vagnens skull.
Jag har också haft en vagn med Truma. Det går kvickt att få det att börja kännas varmt, men det går aldrig att få samma "goa" värme som med vattenburet system.
Jag vill bara försöka förklara att man med elfläktar kan snabbt värma upp en utkyld vagn initiativt, och till en lägre elkostnad än att köra med enbart elpatronen från början. Naturligtvis växlar jag till den vattenburna senare. Men att få nån att fatta detta klarar jag knappast av hur jag än försöker. Ber om ursäkt för min dumhet.
Be inte om ursäkt, var och en är salig i sin egen tro, vetenskapen avgör skillnaden.