2020-09-10, 15:09
Måste få kommentera detta...
Att mäta slaglängden på dämparen ger inget värde på vad dämparen skall klara, det finns otroligt många dämpare med samma slaglängd.
Det som skiljer dämparna åt är ventilsystemet i dämparen som är avpassat för max vikt.
Och Nicro...
Står det 2000 kg på axeln så är det det värde som dämparen skall klara då man räknar med en del övervikt (har nämnt det tidigare när man beräknar Däcks beskaffenhet/bärighet bl a) och i o m att vagnen går att vikta upp så har man nog tagit hänsyn till detta.
Och.... det vore ju otroligt om inte en ÅF kan leverera rätt utrustning/eller ge rätt besked på vad som skall vara till ett märke som dom är återförsäljare för
Då är det väl bara tekniska pub på kabe som kan leverera ett svar på vad som skall sitta där då dom (förmodar jag) har byggt vagnen (för du har väl Ametisten kvar och inget sydländskt?).
Att mäta slaglängden på dämparen ger inget värde på vad dämparen skall klara, det finns otroligt många dämpare med samma slaglängd.
Det som skiljer dämparna åt är ventilsystemet i dämparen som är avpassat för max vikt.
Och Nicro...
Står det 2000 kg på axeln så är det det värde som dämparen skall klara då man räknar med en del övervikt (har nämnt det tidigare när man beräknar Däcks beskaffenhet/bärighet bl a) och i o m att vagnen går att vikta upp så har man nog tagit hänsyn till detta.
Och.... det vore ju otroligt om inte en ÅF kan leverera rätt utrustning/eller ge rätt besked på vad som skall vara till ett märke som dom är återförsäljare för
Då är det väl bara tekniska pub på kabe som kan leverera ett svar på vad som skall sitta där då dom (förmodar jag) har byggt vagnen (för du har väl Ametisten kvar och inget sydländskt?).