Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elåtgång elpatron vs kupévärmare?
#21
När det varit igång en natt typ är det jämnvarmt fram och bak. Inne på toan blir det varmare. Toan sitter på styrbordssidan och pannan mellan toan o kylskåpet.
För att få varmt fortare i den när den är utkyld brukar jag köra pannan på 1 kw och en kupevärmare på 1 kw så proppen håller. När det sen blivit skapligt varm så stänger jag av elpatronen helt, sätter kupevärmarn på 2 kw o drar på gasolpannan på fullt bara några minuter. Sen stänger jag av gasolen helt o kör elpatronen på max. Så gjorde jag igår kväll när jag fick för mig att sova i den. För att få bort lite mer av det råa i sängkläderna kan man ha kupevärmaren på enbart fläktläget bak på sängen en stund.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Elåtgång elpatron vs kupévärmare? - av Ljusne-Håkan - 2019-10-06, 21:10

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)