2017-09-23, 18:09
Dumt nog mätte jag aldrig vid generatorn under laddning. Kablarna är tjocka men i aluminium så det sjunker väl en del. Bilbatteriet sitter längst bak i skuffen på en V70, nu kopplade jag direkt på plusuttaget vid motorn. Det sitter kortisskyddat med plast runtomkring.
De här "krokodilklämmorna" är lite otympliga att hålla på med...
Jag körde typ en kvart och efter fem minuter låg de två husvagnsbatteriern på lite drygt 13 volt. Från början var det 12.49. Just nu åker vi Grisslehamnsfärjan o blir borta från vagnen ca 6 timmar. Få se vilken spänning det ligger på sen.
Laddhandskar som nämnts har jag redan bestämt att införskaffa, jag har redan fått en massa kopparkabel. Men när det blir av...
Jag har redan laddning från bilen med tunnare kabel så strömmen räcker oftast bra utan varken startkablar eller solceller.
Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
De här "krokodilklämmorna" är lite otympliga att hålla på med...
Jag körde typ en kvart och efter fem minuter låg de två husvagnsbatteriern på lite drygt 13 volt. Från början var det 12.49. Just nu åker vi Grisslehamnsfärjan o blir borta från vagnen ca 6 timmar. Få se vilken spänning det ligger på sen.
Laddhandskar som nämnts har jag redan bestämt att införskaffa, jag har redan fått en massa kopparkabel. Men när det blir av...
Jag har redan laddning från bilen med tunnare kabel så strömmen räcker oftast bra utan varken startkablar eller solceller.
Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.