En gammal Volvo bensinare får slita mer med last än en diesel, men det går allt att köra med speciellt i Sverige där det inte finns så många branta backar. Det sliter dock extra på bilen att släpa på mycket vikt. Optimalt är nog att du behåller din gamla V70 så länge som den går, men fordonsskatten på PB1 registrerade dieselbilar suger. Om du har möjlighet att ställa av V70n och slippa betala fordonsskatt när den inte används skulle du kunna få ner årskostnaden för fordonsskatten. Du kanske kunde skaffa en liten skåpbil som komplement till V70n. Om det sitter drag på bilen kan du dessutom få med både musikutrustningen och husvagnen på samma gång. Det är betydligt lägre skatt på en dieselbil med viktbaserade fordonsskatt som är registrerade som lätt lastbil än som personbil (PB1). Det kan dock vara lite surt att behöva ha två bilar som kostar mer i underhåll än en bil, även om inköpspriset är relativt lågt. Ett alternativ till att ha två bilar är att du helt sonika "glömmer" att ställa på V70n om den behöver användas inom en 15-dagarsperiod som bilen måste vara avställd för att man inte skall åka på att betala fordonsskatt även för de dagar som bilen är avställd. Bötesbeloppet att köra med en avställd bil lär vara 1.200 kr.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”