Bilen som är för persontransport är original utrustad med ventiler som sitter nertill bak på båda sidor innanför den bakre stötfångaren. För att kunna få lite bättre luftväxling monterade jag vindavvisare på framrutorna, så framfönstrena kan vara öppna någon centimeter utan att det regnar in i bilen. Därefter skaffade jag en krok till bakluckan som gör att den kan vara öppen några centimeter och ändå kunna vara låst. Det ger god ventilation när luftflödet kan röra sig i hela bilen.
När vi började resa med de båda katterna skaffade jag ventilationsgaller för framrutorna, som medger ventilation utan att fönstrena behöver vara öppna. Inför den första resan med katterna monterade jag dessutom 4 st 80 mm datorfläktar på ett av ventilationsgallren. Fläktarna styrs av en rumstermostat och dom blåser ut den varma luften ur bilen.
Tanken var att jag även skulle förse det andra ventilatinsgallret med fläktar, men det gick en del tid innan jag "fick ändan ur vagnen" och även utrustade det andra ventilationsgallret med motsvarande fläktar. Som styrning av dessa fläktar använder jag en termoströmbrytare som jag hade liggande och som är fast inställd på +40 C.
När vi började resa med de båda katterna skaffade jag ventilationsgaller för framrutorna, som medger ventilation utan att fönstrena behöver vara öppna. Inför den första resan med katterna monterade jag dessutom 4 st 80 mm datorfläktar på ett av ventilationsgallren. Fläktarna styrs av en rumstermostat och dom blåser ut den varma luften ur bilen.
Tanken var att jag även skulle förse det andra ventilatinsgallret med fläktar, men det gick en del tid innan jag "fick ändan ur vagnen" och även utrustade det andra ventilationsgallret med motsvarande fläktar. Som styrning av dessa fläktar använder jag en termoströmbrytare som jag hade liggande och som är fast inställd på +40 C.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”