I NyTekniks artikel stod det lite mer förklarat kring detta:
"Eftersom fokus ligger på användarvänlighet har teamet även försökt få till en koppling som gör att föraren inte behöver lämna bilen. Därför har stödhjulet försetts med en elmotor. [...]"
"Att få släpet i rätt höjd var den svåraste utmaningen rent tekniskt. Lösningen blev att lägga till intelligens i släpet, säger hon.
Intelligensen består av elektronik som gör att släpet och bilen kan kommunicera trådlöst via en molntjänst, alternativt via blåtand."
Så det innebär att släp behöver vara utrustade med batteri och elektronik för att fungera automatiskt med detta drag.
NyTeknik: Genusperspektiv på dragkroken gav automatisk koppling
"Eftersom fokus ligger på användarvänlighet har teamet även försökt få till en koppling som gör att föraren inte behöver lämna bilen. Därför har stödhjulet försetts med en elmotor. [...]"
"Att få släpet i rätt höjd var den svåraste utmaningen rent tekniskt. Lösningen blev att lägga till intelligens i släpet, säger hon.
Intelligensen består av elektronik som gör att släpet och bilen kan kommunicera trådlöst via en molntjänst, alternativt via blåtand."
Så det innebär att släp behöver vara utrustade med batteri och elektronik för att fungera automatiskt med detta drag.
NyTeknik: Genusperspektiv på dragkroken gav automatisk koppling
Liten husvagn = Stora upplevelser längs vägen!