Bilen var original utrustad med enkel isolering av "lump-typ", eftersom den är byggd för persontransport. Det saknades dock isolering i skjutdörren, vilket gjorde att kylan slog in snabbt när man satt vid dörren. Nu har jag isolerat hela bilen med X-trem isolering med slutna celler och nu slipper man känna att kylan slår in när man sitter vid skjutdörren. Isoleringen är klistrad mot plåten med kontaktlim som tål hög temperatur. Det gick precis att få plats med 10 mm isolering under innertaket. På sidorna satte jag tillbaka "lump-isoleringen" ovan på X-trem isoleringen efter att ha klistrat den på plåten.
I bakluckan var det besvärligt att klistra dit X-trem isoleringen på plåten, så där klistrade jag i stället bitar från liggunderlag av olika tjocklek på insidan av panelen.
Vi har termomattor till alla fönster för såväl kyla som värme. Bilen är origanal utrustad med mörktonade rutor, som skickar in en förfärligt massa värme i bilen när solen ligger på rutorna.
I bakluckan var det besvärligt att klistra dit X-trem isoleringen på plåten, så där klistrade jag i stället bitar från liggunderlag av olika tjocklek på insidan av panelen.
Vi har termomattor till alla fönster för såväl kyla som värme. Bilen är origanal utrustad med mörktonade rutor, som skickar in en förfärligt massa värme i bilen när solen ligger på rutorna.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”