Jag hade frågan om Truckdiesel v.s. Personbilsdiesel i bakhuvudet när jag så att Circle K säljer Truckdiesel på en del av deras bensinstationer i Sverige. Skicka dom därför en förfrågan till dem och kom just på att leta efter svaret som damp ner i förrgår.
Fråga:
På vissa av Circle-K stationer säljs Truckdiesel. Vad är det för skillnad på Truckdiesel och vanlig diesel? Det har hänt någon gång att jag har råkat tanka min VW-buss (TDI Euro3) med Truckdiesel och tyckte att bränsleförbrukningen gick ner något med Truckdiesel i tanken. Är det skadligt att tanka Truckdiesel i lätta transportbilar?
Hälsningar,
Per
Svar:
Hej Per,
tack för ditt mejl.
Det skall inte skilja någonting på drivmedlet, det skall inte vara någon fara om du råkat tanka det i din bil.
Jag önskar dig en trevlig dag!
Med vänlig hälsning
William
Kundservice
Circle K Sverige AB
Fråga:
På vissa av Circle-K stationer säljs Truckdiesel. Vad är det för skillnad på Truckdiesel och vanlig diesel? Det har hänt någon gång att jag har råkat tanka min VW-buss (TDI Euro3) med Truckdiesel och tyckte att bränsleförbrukningen gick ner något med Truckdiesel i tanken. Är det skadligt att tanka Truckdiesel i lätta transportbilar?
Hälsningar,
Per
Svar:
Hej Per,
tack för ditt mejl.
Det skall inte skilja någonting på drivmedlet, det skall inte vara någon fara om du råkat tanka det i din bil.
Jag önskar dig en trevlig dag!
Med vänlig hälsning
William
Kundservice
Circle K Sverige AB
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”