2020-04-05, 10:04
Apropå Apersons inlägg om bla luftmotstånd. Konstigt att man aldrig ser några ekipage med en sk "husvagnsvinge" på taket numer. Dom var väl kanske vanliga på 80-talet typ? På den tiden åkte vi runt o spelade med bandet i Sverige, körde långa sträckor med personbil plus en ganska stor kapellvagn. Inte alls samma höjd o frontyta som en husvagn men ändå en skaplig luftbroms. Då hade jag en Thule husvagnsvinge på min SAAB 900 bensinare, och den drog 2 dl mindre milen med vingen på.
Det borde väl hjälpa lite grann även med en husvagn på kroken? Åtminstone borde det gå väldigt bra att sälja såna vingar om man påstod att den minskade luftmotståndet, en massa andra grejor som påstås minska soppaförbrukningen säljer ju som smör även om de inte alls funkar i praktiken.
PS
Heter det
Var tog HUSVAGNSVINGEN vägen? eller
Vart tog HUSVAGNSVINGEN vägen?
Det borde väl hjälpa lite grann även med en husvagn på kroken? Åtminstone borde det gå väldigt bra att sälja såna vingar om man påstod att den minskade luftmotståndet, en massa andra grejor som påstås minska soppaförbrukningen säljer ju som smör även om de inte alls funkar i praktiken.
PS
Heter det
Var tog HUSVAGNSVINGEN vägen? eller
Vart tog HUSVAGNSVINGEN vägen?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.