Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Min batteriladdare (CTEK MSX 7) verkar ha givit upp
#21
(2019-10-22, 14:10)Ljusne-Håkan Skrev:
(2019-10-22, 09:10)apersson850 Skrev: Volvodörrar som inte går att öppna (på de modellerna) brukar bero på att en liten flärp i låset går sönder. Ett rent mekaniskt fel, alltså.
Volvos inkopplade dator säger att det är pytte chip för 10.000 som måste bytas. Tänk vad förbannad man skulle bli om man gjorde det och det inte blev nån skillnad, och att det i stället berodde på en liten mekanisk flärp. Sad

Men snälla du, är det inte som så att riktiga bilmekaniker gick senast i pension runt 2005 och de som nu finns tillgängliga och utbildade i våra förnämnta Yrkeskolor är egentligen "modulbytare" och inget annat.

"vad säger Vida Light" vilka delar " Volvo pro Partner" sen är det bara att ta betalt efter den ekonomiska devisen TBB.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#22
Vi har två Volvo i 70-serien, en 2012 och en 2016. Den ena har ett låsproblem, rent mekaniskt i låset, men det kan man leva med. Man får dra två gånger, istället för en, för att låsa upp. Men låskistorna i de modellerna är lite halvt ökända för sina mekaniska fel.
Det behöver givetvis inte vara så här. Volvo kan ju ha rätt när de säger att det är något elektroniskt. Jag säger bara att mekaniska fel är inte ovanliga i de låsen.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#23
(2019-10-22, 08:10)Hagbard Skrev: Det finns inte mycket att hitta om den vagnen men detta kanske du inte har...

https://www.weinsberg.com/fileadmin/medi..._ebook.pdf
Tack för den Hagbard. Det var snällt. Den hade jag inte.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Svara
#24
Nu har jag gjort slag i saken och köpt en ny laddare som ersättning för min havererade CTEK-laddare. Laddaren används som en lös laddare för laddning av olika batterier. Tyckte att det var praktiskt att enkelt kunna koppla in laddaren på den CTEK-laddkabel som jag redan har ansluten till bodelsbatteriet i campingbilen, så det blev en CTEK-laddare igen. Det största batteri som jag behöver kunna ladda är mitt 100 Ah startbatteri. 5 amp. laddaren är fullt tillräcklig för detta och dessutom tar den mindre plats, så valet föll på en CTEK MSX 5.0 som jag hittade hos Laitis Handel för 689 kr inklusive frakt.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • yngrot
Svara
#25
(2019-10-23, 11:10)apersson850 Skrev: Vi har två Volvo i 70-serien, en 2012 och en 2016. Den ena har ett låsproblem, rent mekaniskt i låset, men det kan man leva med. Man får dra två gånger, istället för en, för att låsa upp. 

Råkade ramla in i den här gamla tråden när jag sökte på något annat. Då jag nu vet varför det var tvunget att dra två gånger i handtaget tänkte jag lägga till det. Det visade sig vara en sladd i leden mellan karossen och dörren som gått av. Efter reparation av den fungerar låset som det ska igen.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 7 Gäst(er)