Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knarrande säng
#1
Under årets hittills längsta husvagnsutflykt började damen gnälla på att min säng gnällde. Vagnen har två långbäddar, så var har varsin säng.
Jag trodde först att det var något i lådan under sängen som gick upp och mot sängbottnen och att det då gnällde när jag snodde omkring i sängen, på grund av friktion, men det hjälpte inte att tömma under sängen. Den gnällde ändå. Sängen, alltså, inte damen. Hon var inte där då.

Efter att ha lyft ut madrasser, täcken och annat krafs kunde jag konstatera att med åren har sängramen, den som madrassen ligger i, så sakteliga glidit isär. Två tvärstag av trä och en variabel hörnvinkel (sängen är inte rektangulär utan har ett sneddat hörn för att man lättare ska komma fram i vagnen) hade glidit ur sina lägen med flera millimeter och höll nu på att arbeta sig utåt. Det var det som gnällde.

Efter att ha spänt ihop sängen med en skruvtving (det var på millimetern att min största räckte över sängramen) och satt i lite extra skruvar blev det tyst på gnället. Bra, då behöver jag inte banta för att få ordning på sovandet!
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 3 Gäst(er)