Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
Jag har monerat en extra temperaturgivare för termostaten till min Alde 3010. Jag satte den i bottnen på ett överskåp, och det fungerade utmärkt tills det blev riktigt kallt ute. Då insåg jag att givaren påverkas av att det blir kallare inne i överskåpet än utanför. Bättre hade varit att sätta givaren i en liten låda under överskåpet. Har någon gjort det och hittat en lagom stor låda?
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• Sokrates
Trådar: 39
:
: 2.495
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
Inte till en Alde men monterade en till en Truma. Där var problemet att det blev varmt i överskåpet med väldiga slag i temperaturen som följd.
Jag isolerade bara baksidan så blev det bra
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Följande 3 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:3 användare säger Thank You to LMC400 for this post
• apersson850, Månsson, Sokrates
:
Betygsättning:
0
Ja, just det, det kan jag ju prova.
:
Betygsättning:
0
Nu har jag testat. Fungerar utmärkt. Håller temperaturen på en halv grad när.
Första provet var isolering med några tröjor och strumpor. Nu ska jag göra något mer permanent i skåpet, så blir det säkert bra.
Tack för tipset!
Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:2 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• LMC400, Sokrates