Inlägg: 969
Trådar: 39
:
: 2.495
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
Snittat 0.74 lit/mil från tankning i Berlin där jag nollställde senast och fram till Berlin. Känns väldigt lågt med tanke på klättrandet i backarna idag på trean och rejält varv på motorn. En Kia Ceed får slita ganska hårt med husvagn efter.
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:2 användare säger Thank You to LMC400 for this post
• JOCKE.F, Sokrates
Inlägg: 1.127
Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
Om jag förstår inläggen rätt har du mätt förbrukningen vid tankning? En del trimboxar arbetar nämligen med att lura motorn, och då kan de även lura färddatorn, så den tror det går år mindre bränsle än vad det verkligen gör.
Våra två Volvo XC70 märks det skillnad på. Men den ena är en D4 (181 hk, original), den andra en D5 (230 hk, Polestar). Dessutom är D4:an lite högre växlad. Så att D5:an drar vagn betydligt bättre är ju väntat.
Vi körde samma sträcka med båda bilarna efter varandra häromdagen. Färddatorerna visade 0,58 resp. 0,62 l/mil. Då var det sådana vägar att det gick i husvagnsfart, även utan släp. Med husvagn vill D5:an ha 1,1-1,2 l/mil, ungefär. D4:an har jag kört för lite med husvagn för att ha någon åsikt om. Den saknar nivåreglering, så finns det möjlighet drar vi med D5:an.
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• LMC400
Inlägg: 969
Trådar: 39
:
: 2.495
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
Jag har jämfört färddator med hur många liter vi tankar. Datorn är något optimistisk men det slår inte på några större mängder.
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:2 användare säger Thank You to LMC400 for this post
• JOCKE.F, Sokrates