Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vår nya mini-glasfiberhusvagn
#23
Nu har jag satt dit en 3-läges dubbelströmbrytare till 12v-värmemattan och 12v-värmfläkten, så jag kan välja om spänningsmatning från bilen, när bilgeneratorn levererar ström, skall driva 12v-värmmattan/fläkten under färd, eller om man skall ha dubbel strömförsörjing till batteriet i syfte att minimera spänningsfallet mellan bilen och husvagnen.

[Bild: PhcolqYl.jpg]

[Bild: Sp12yBNl.jpg]

När man är uppkopplad med 230v strömförsörjs 12v-värmemattan och 12v-värmefläkten av en 230vAC till 12vDC omvandlare.

[Bild: Hjm17Z8l.jpg]

Såväl 12v-värmemattan som 12v-värmefäkten är kopplade över en termostat och jag har även satt dit en separat strömbrytare som bryter strömen till värmefläkten.

[Bild: 0dQM2lZl.jpg]

Det är enkelt att få till golvvärme med en värmematta. Anledningen till att jag valde en 12v-värmematta är att den då kan vara på när man kör varvid det blir varmt och skönt på golvet när man kliver in i vagnen.

[Bild: u8uMzXJl.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara


Meddelande i denna tråd
Vår nya mini-glasfiberhusvagn - av Sokrates - 2017-08-27, 00:08
RE: Vår nya mini-glasfiberhusvagn - av Sokrates - 2017-08-27, 21:08
RE: Vår nya mini-glasfiberhusvagn - av rikfo - 2018-08-23, 12:08
RE: Vår nya mini-glasfiberhusvagn - av rikfo - 2018-08-24, 16:08

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)